145298
۱۷ اسفند ۱۳۹۶
کارشناس مرکز تخصصی نماز:

درک دین با دروازه عشق اثر متفاوت‌تری در میان جوانان و نوجوانان دارد

کارشناس مرکز تخصصی نماز گفت: وقتی دین با دروازه عشق توسط جوان و نوجوان درک شود اثر متفاوت‌تری دارد چون عشق پنج اثر تربیتی به همراه می‌آورد و در غیر این صورت آموزش‌ها اثر معکوس نشان خواهد داد.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام محمدکاظمی در جمع اقشار مختلف مردم در مسجد سجادیه این شهرستان اظهار داشت: حدود 20 سال پیش جلسه‌ای در کاخ سفید آمریکا برگزار شد که در آن وزیر امور خارجه وقت این کشور اعلام کرد اسلام تا 10 سال پیش دین سوم جهان بوده و امروز به دین دوم دنیا تبدیل‌شده است.

وی ادامه داد: این مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد که تا 10 سال آینده اسلام به دین اول دنیا تبدیل می‌شود پس باید برای جلوگیری از پیشرفت اسلام کاری انجام داد که رئیس‌جمهور وقت آمریکا پنج راهکار اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، ماهواره، فیلم و سریال و بازی‌های کامپیوتری را ارائه می‌دهد.

 

کارشناس مرکز تخصصی نماز با یادآوری این مطلب که امروز باگذشت 20 سال از آن تاریخ هنوز اسلام دین اول دنیا نشده است، تأکید کرد: امروز اگر مادری بخواهد فرزندش را تربیت کند همه‌چیز را کنترل کرده اما به این موضوع حواسش نیست که این فرزند از تلویزیون یا تلفن همراه چه جیزی یاد می‌گیرد.

کاظمی با اشاره به اینکه رئیس پلیس فتا ابتدای سال 96 اعلام کرد که در سال 95 جرائم سایبری 60 درصد افزایش پیداکرده است و 40 درصد آن مربوط به تلگرام هست، یادآور شد: در حال حاضر یک سریال انیمیشنی از تلویزیون پخش می‌شود که اگر بچه‌ها آن را پنج بار ببینند اعتقادشان تمام و کمال به امام زمان(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) از بین خواهد رفت.

وی بابیان اینکه تربیت کار سختی بوده و دو راهکار عشق به قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام و اقامه نماز اول وقت در مسجد برای جلوگیری از انحراف مؤثر است، گفت: هر شهری که محفل انس با قرآنش خلوت شد محفل انس با منقل شلوغ می‌شود و این قانون است که هر شهری که مسجدش خلوت شود زندان آن شلوغ خواهد شد.

کارشناس مرکز تخصصی نماز با تأکید بر این موضوع که اشکال در متدین نشدن فرزندان این است که آموزش منهای عشق ارائه می‌شود و تنها به حفظ کفایت می‌کنیم، بیان کرد: دین به‌زور در حلق بچه‌ها قرار می‌گیرد برای همین آموزش‌ها تأثیر معکوس دارد درصورتی‌که اگر دین با دروازه عشق به جوان و نوجوان درک داده شود اثر متفاوت‌تری را برجای می‌گذارد.

 

کاظمی با اشاره به اینکه عشق دارای پنج اثر تربیتی است که نخستین آن لذت بردن عاشق از معشوق است، تصریح کرد: اگر امام جماعت مسجد رکوع نماز را یک‌ذره افزایش دهد جوانی ممکن است بگوید این امام جماعت به درد نمی‌خورد و به مسجد دیگری برویم، علت این است که عشق و حوصله وجود ندارد.

وی ادب و اطاعت را از دیگر آثار تربیتی عشق دانست و خاطرنشان کرد: عدم اطاعت از دین و قرآن به دلی عاشق نبودن است پس اگر از دروازه عشق به فرزندان دستور داده شود و فرزند نیز از دروازه علاقه و محبت با قرآن ارتباط برقرار کند دیگر نافرمانی پیش نمی‌آید.

 

کارشناس مرکز تخصصی نماز یادآور شد: شباهت و فانی شدن در معشوق از دیگر آثار تربیتی در عشق است که باید فرزندان را با عشق به اهل‌بیت علیهم‌السلام و نماز تربیت و پرورش داد.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار