14528
۰۶ دی ۱۳۹۵

بنیاد کودک، حامی دانش آموزان با استعداد بم

مدیر عامل موسسه بنیاد کودک گفت: این نهاد با رویکردی فرهنگ‌ ساز در سومین دهه از فعالیت خود در شهرستان بم، از دانش‌آموزان با استعداد نیازمند این شهرستان پشتیبانی و حمایت می کند.

به گزارش کودک پرس ، سرور دادخواه با بیان اینکه نمایندگی بنیاد کودک در شهرستان بم پس از وقوع زلزله بم در دی ‌ماه 82 فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: پنجم دی‌ ماه یادآور خسارت‌بارترین زمین ‌لرزه‌ ایران در قرن حاضر در بم است که هزاران بی‌خانمان برجای گذاشت و ارگ بم، بزرگ‌ترین سازه گلی تاریخی جهان را ویران کرد.
وی ادامه داد: در این میان کودکان بسیاری سرپرست خود را از دست دادند، فقر دامن‌گیر و تحصیل و دانش‌اندوزی سخت شد. به همین دلیل، بنیاد کودک بر آن شد با ایجاد نمایندگی در این شهرستان از تحصیل دانش‌آموزان با استعداد آن حمایت کند.
مدیر عامل موسسه بنیادکودک با اشاره به آغاز دهه سوم فعالیت این موسسه یادآورشد: بنیاد کودک پس از وقوع زلزله، بیش از 40 روز در بم و در چادر مستقر شد و توانست تعداد پنج هزار کوله ‌پشتی به همراه وسایل مورد نیاز گروه‌های مختلف سنی دانش ‌آموزان و کودکان را در میان آنان توزیع کرده و شور از دست رفته زندگی دانش‌آموزان را با بازگرداندن آنان به مدرسه احیا کند.
دادخواه، تعداد دانش‌آموزان بورسیه این نمایندگی را 400 نفر ذکر کرد و افزود: در نمایندگی بنیاد کودک بم تاکنون حدود یکصد نفر به دانشگاه‌ها راه یافته‌اند.
وی بیان کرد: سیاست‌های حمایتی بنیاد کودک به گونه‌ای برنامه ریزی شده که تمامی دانش‌آموزان با استعداد تحت حمایت این بنیاد تا پایان تحصیلات دانشگاهی از خدمات لازم بهره‌مند شوند.
مدیر عامل موسسه بنیاد کودک با بیان اینکه این بنیاد یک موسسه خیریه بوده و بیش از 22 سال است که فعالیت خود را در زمینه کمک‎رسانی به دانش‌آموزان با استعداد نیازمند آغاز کرده است، با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان، به آموزش با کیفیت و حمایت نیاز دارند، اظهار داشت: بنیاد کودک با دارا بودن 28 نمایندگی در سراسر کشور، تاکنون توانسته است بیش از 12 هزار دانش‌آموز و خانواده های آنان را حمایت کند.
دادخواه خاطرنشان کرد: در زمان حاضر تعداد هشت هزار و 700 دانش‌آموز، از حمایت بنیاد کودک برخوردار هستند و طبق آمار، این موسسه تاکنون یک هزار و 200 دانشجوی فارغ‌التحصیل داشته و حدود 800 نفر در دانشگاه‌ها تحصیل می کنند.
وی ادامه داد: بنیاد کودک در کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل (ECOSOC) به عنوان مقام مشورتی پذیرفته شده و از طریق سازمان سویسی SGS از نظر کیفیت و کمیت مورد بررسی و ممیزی قرار می‌گیرد و هر سال امتیازات لازم را به دست می‌آورد.
دادخواه، یکی از امتیازهای این موسسه در ایران را دریافت مجوز ملی از وزارت کشور اعلام کرد و افزود: این موسسه در سال 86 از هیات دولت مجوزی دریافت کرده که بر اساس آن، کمک به بنیاد کودک جزو هزینه‌های قابل قبول مالیاتی محسوب ‌می‌شود.

 

 

 

 

 

منبع:      ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار