145278
۱۷ اسفند ۱۳۹۶

دیروز تشویق؛ امروز تذکر!/ رفتار دوگانه آقای شهردار با رقص دختران نوجوان

شهردار تهران پس از آنکه در پایان تماشای رقص دختران نوجوان آنها را تشویق کرد، امروز خواستار رعایت شئونات اسلامی شد.

به گزارش کودک پرس ، تصاویری از رقص و پایکوبی دختران جوان در حضور نجفی شهردار تهران، فاطمه راکعی مدیر کل امور زنان، شیخ معاون شهردار و برخی دیگر از مسئولان شهرداری منتشر شد که همگان را به بهت و حیرت برد.

مراسم برگزار شده به قدری به دور از حجب و حیا و شئونات اسلامی برگزار شد که برخی از بانوان حاضر در جلسه، طاقت تحمل چنین شرمی را نکردند و اقدام به ترک جلسه کردند.

اما نکته تعجب برانگیزتر ادامه حضور محمد علی نجفی شهردار تهران در ردیف اول صندلی های سالن و نزدیک ترین ردیف به رقاصان این مراسم است.

انتقادها و اعتراضات نسبت به اصل رقاصی و ترک نکردن مراسم توسط شهردار تهران در کمتر از 24 ساعت فضای مجازی را فراگرفت تا در نهایت شهردار تهران مجبور به واکنش و تاکید بر ضرورت حفظ و احترام شئونات اسلامی کرد.

 

نجفی طی ابلاغیه‌ای خطاب به معاون امور اجتماعی و فرهنگی و رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برنامه هنری اجرا شده در مراسم روز بزرگداشت مقام زن در برج میلاد اظهار کرد: توجه به ارزشها و رعایت شئونات در اجرای برنامه ها ضروری است.

وی تصریح کرد: ما معتقد نیستیم که اسلام دین عزاست! اسلام دین شادی،نشاط و زندگی است، اما باید شئونات و چارچوب‌ها، در شادی هم رعایت شود و این خود یک هنر است و همه همکارانم موظف هستند در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری نسبت به این مهم دقت لازم را داشته باشند.

اگرچه ابلاغیه نجفی اقدامی مناسب محسوب می شود، اما اقدامی به موقع محسوب نمی شود، چنانچه اقدام به موقع اقتضا می کرد، شهردار تهران به محض مشاهده صحنه های رقاصی سالن را ترک کند و یا حداقل بعد از تماشای صحنه های رقاصی، با کف زدن خود رقاصان را تشویق نمی کرد.

 

نجفی بعد از تماشای صحنه های رقاصی و تشویق رقاصان، به منظور ایراد سخنرانی به روی صحنه می رود و بدون اینکه نسبت به آنچه رخ داده انتقاد یا اعتراضی کند، سخنرانی خود را به پایان می رساند.

انتقاد نکردن نجفی به اجرای رقاصی در طول سخنرانی خود یکی دیگر از مواردی هست که خود جای تامل دارد.

چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در واکنش رفتار شهردار تهران گفته است: نجفی به جای بخشنامه‌دادن بهتر بود مراسم رقص دختران را ترک می‌کرد.

 

از سویی دیگر کانال شهردار تهران اعلام کرده: محمدعلی نجفی در مراسم حركات نمادین [رقاصی] دختران، هیچ توجهی به روی سن نداشته و مشغول مطالعه نامه ها می باشد. او همان لحظه تذكرات لازم را به اطرافیانش صادر كرد.

این توجیه نیز از نظر نگارنده، محکمه پسند نیست، زیرا ابتدا ادعا می کند که شهردار توجهی به اجرای روی سن نداشته، اما در ادامه می گوید، او همان لحظه تذاکرات لازم را به اطرافیانش صادر کرد، که بخش دوم این اطلاعیه حاکی از آن است که شهردار هنگام حضور متوجه محتوای مراسم روی سن شده بود.

در ثانی هنگام اجرای برنامه، فاطمه راکعی مدیر کل امور زنان، شیخ معاون شهردار و برخی دیگر از مسئولان شهرداری حضور داشتند! و اکنون این پرسش مطرح است که آیا این افراد هنگام شنیدن ساز و آواز خواب بودند یا خود را به خواب زده بودند، که با مشاهده چنین صحنه هایی، آن را به شهردار تهران اطلاع ندادند.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار