145191
۱۷ اسفند ۱۳۹۶

ورزش جوانان استان چهارمحال و بختیاری پدری فقیر با فرزندان زیاد!

مدیرکل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری گفت: به دلیل نبود اعتبارات کافی در سال‌های گذشته، برخی از هیات‌های ورزشی این استان با فقر مطلق تجهیزات روبه رو بوده‌اند که از سال آینده بخشی از تجهیزات اداره کل در اختیار هیات‌ها قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کودک پرس ، حمید کریمی در نشست خبری با رسانه های استان طرح نیمه تمام ورزشی این استان به 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز داردکه در صورت جذب به موقع اعتبارات، این طرح ها طی 5 سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی در ادامه افزود: حوزه ورزش و جوانان نیازمند حضور خیرین است و این اداره کل از حضور خیرین به صورت جدی استقبال می کند.

وی درباره طرح مجموعه ورزشی «تارتان» بروجن نیز گفت: این طرح که به تازگی با حضور وزیر ورزش و جوانان به بهره برداری رسیده است تا فروردین سال 97 به اداره کل ورزش و جوانان تحویل می شود.به گفته وی، نگهداری این طرح مانند مجموعه ورزشی نقش جهان اصفهان است که باید سالانه 3 میلیارد و 300 میلیون ریال برای نگهداری آن هزینه شود.

 

کریمی یکی از برنامه های محوری این اداره کل را توسعه ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی عنوان و تصریح کرد: هم اکنون فقر حرکتی سلامت جامعه را تهدید می کند، به گونه ای که تنها 21.7 درصد جامعه به ورزش می پردازند درحالی که در کشورهای توسعه یافته این میزان بالای 75 درصد است.

وی سرانه ورزشی در شهرستان بن را 68 سانتیمتر به عنوان بیشترین سرانه و در لردگان 13سانتیمتر به عنوان کمترین سرانه در استان عنوان کرد و گفت: سیاست اداره کل توسعه متوازن زیرساخت های ورزشی در همه شهرستان هاست.

وی با اشاره به گستردگی ماموریت های این اداره کل در 2 بخش ورزشی و امور جوانان و کمبود اعتبارات گفت: این اداره کل بسان یک پدر فقیر با فرزندان فراوان است.

وی در ادامه افزود: حوزه ورزش و جوانان نیازمند حضور خیرین است و این اداره کل از حضور خیرین به صورت جدی استقبال می کند.

 

وی یکی از راهکارها برای جبران کمبودها در این بخش را تحقق ماده 27 قانون برنامه عنوان کرد و گفت: براساس این قانون مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های ورزشی استان فراهم شده است.

کریمی افزود: براساس ماده 88 قانون نیز اماکن ورزشی براساس ضوابط قانونی به صورت اجاره ای به بخش خصوصی واگذار می شود که این قانون اکنون در سطح استان در حال اجراست.به گفته وی، زمینه حضور بخش خصوصی در ورزش نیز فراهم است و پیست ورزشی ‘دوپلان ‘ در بخش ورزش های آبی نیز بزودی بهره برداری می شود.

وی افزود: سایت ورزشی دوپلان در چهارمحال و بختیاری یکی از سایت های بی نظیر در خاورمیانه است که در 10 رشته ورزشی جذاب فعال می شود.

کریمی یادآور شد: یکی از ظرفیت های چهارمحال و بختیاری ارتفاع از سطح دریاست به همین دلیل طرح اردوبام استان به تصویب هیات دولت در سال های گذشته نیز رسیده است و این طرح برای میزبانی از تیم ها و رشته های ورزشی تیم های ملی اجرا می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری، آموزش و توسعه فعالیت های استعدادیابی با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه های چهارمحال و بختیاری را از مهمترین برنامه های استان دانست و گفت: هیات های ورزشی باید براساس سند جامع ورزش استان برنامه ها و شاخص های خود را پیش ببرند و هیات هایی که عملکرد مطلوب و قابل قبولی ندارد، باید جوابگو باشند.

 

کریمی یادآور شد: در راستای توسعه ورزش در روستاها نیز خانه های ورزش در حال احداث است که تاکنون 20 خانه ورزش در روستاها دایر شده است و این روند در سال 97 نیز تداوم خواهد یافت.وی گفت: بیش از 400 برنامه ورزشی در بخش روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری در سال آینده برگزار می شود و بخشی از این برنامه های به صورت ویژه به بانوان اختصاص دارد.

کریمی حمایت از نخبگان ورزشی را از برنامه های مهم این اداره کل در بخش ورزش قهرمانی عنوان کرد و گفت: برای حمایت از قهرمانان ورزشی برنامه مدونی تهیه شده است و سه رشته کشتی، ووشو و دوچرخه سواری استان نیز برای برگزاری مسابقات بین المللی اعلام آمادگی کرده اند.

 

وی حمایت از قهرمانان ورزشی را برنامه اداره کل ورزش و جوانان برای بازی های 2018 اندونزی عنوان کرد و گفت: به ورزشکاران استان که در بازی های آسیایی 2018 مدال کسب کنند جوایزی اختصاص می یابد.

کریمی رفع مشکل زمین خوابگاه ورزشکاران در شهرکرد را متذکر شد و گفت: این طرح به دلیل اینکه بخشی از زمین آن در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان نیست هنوز به سرانجام نرسیده است.

به گفته وی، برای تکمیل و بهره برداری از طرح خوابگاه ورزشکاران در شهرکرد سال آینده 15میلیارد ریال اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری، تقویت سمن ها و سازمان های مردم نهاد را مهمترین برنامه اداره کل در سال آینده عنوان کرد و گفت: هم اکنون 155سمن در استان فعال است که 38 سمن دیگر نیز مجوز فعالیت دریافت کرده اند و جمع سمن ها به 193سازمان مردم نهاد خواهد رسید.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار