موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
145163
۱۶ اسفند ۱۳۹۶
علی باباجانی خبر داد:

مجموعه ۱۲ جلدی «گل پسر و گل به سر» در راه است

علی باباجانی، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان، از تولید مجموعه ۱۲ جلدی «گل پسر و گل به سر» برای کودکان خبر داد و گفت که این آثار را برای چاپ به نشر آسمانه تحویل داده است.

به گزارش کودک پرس ، علی باباجانی از انتشار مجموعه «گل پسر و گل به سر» خبر داد و گفت: مجموعه «گل پسر و گل به سر» به احساس‌های کودکان می‌پردازد. این مجموعه در 12 جلد تهیه شده است که هر جلد آن به یک احساس مانند خوشحالی، غمگین بودن، عصبانیت، منفی نگری و مثبت‌اندیشی می‌پردازد.

این شاعر و نویسنده، با بیان اینکه 6 جلد از این مجموعه درباره احساس منفی و 6 جلد دیگر در مورد احساس مثبت است، افزود: از آنجا که کودکان در درک احساسشان کمی ناتوان هستند، نیاز است که این قشر را با احساس‌های مختلف آشنا کرد و راه برخورد و شیوه درست رفتاری را به آنها معرفی کرد.

باباجانی درباره این مجموعه توضیح داد: داستان‌های این مجموعه رئال است و خانواده 4 نفری را به تصویر می‌کشد که پسری به نام «گل پسر» و دختری به نام «گل‌بسر» دارند و ماجراها در این خانه اتفاق می‌افتد. با مطالعه این آثار بچه‌ها به این نتیجه می‌رسند که گاهی احساسی که دارند فقط مختص به خودشان نیست و دیگران مانند پدر، مادر، مادربزرگ و پدربزرگ هم ممکن است همین احساس را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کتاب اول این مجموعه با عنوان «خوشحال» که درباره احساس خوشحالی است به تازگی از سوی انتشارات آسمانه منتشر شده، افزود: این کتاب ابتدا به معرفی احساس مورد نظر می‌پردازد و سپس ماجراهای گل پسر و گل بسر درباره این احساس را با قصه به تصویر می‌کشد. در نهایت راه درست استفاده احساس مثبت و مقابله با احساس منفی را بیان می‌کند و کتاب با یک سرگرمی در مورد آن احساس به پایان می‌رسد.
 

به گفته باباجانی، نگارش این مجموعه از شهریور امسال شروع شد و در عرض سه ماه به اتمام رسیدو به انتشارات آسمانه تحویل داده‌ام. جلدهای دیگر در مرحله تصویرگری و چاپ است و امیدوارم تا پایان امسال دوازده جلد کتاب به چاپ برسد.

علی باباجانی، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان، در سال 1352 متولد شد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی و سردبیر مجله سنجاقک است. باباجانی آثاری مانند «آدم برفی چشم تیله‌ای»، «ماه دوتکه، قصه‌هایی درباره معجزات پیامبر(صلی‌الله علیه و آله و سلم)»، «تو را صدا می‌زنم»، «آقای بی‌رویه»، «ماشین هویچی اوف شده»، «آتش در خانه خرگوش»، مجموعه چهار جلدی «قصه‌های شیرین کلاغک» و مجموعه اشعار «بهار کی می‌آید»، «آمدی در شهر ما گل کاشتی»، «با اجازه تمام شاعران»، «رفیق خوب جنگل» و «اتل متل یه بابا» را در کارنامه خود دارد.

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار