موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
145126
۱۶ اسفند ۱۳۹۶
امام جمعه آرین شهر:

کانون‌های فرهنگی هنری متناسب با سن مخاطبان برنامه ارائه دهند

امام جمعه آرین شهر با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به جذب جوانان و نوجوانان پرداخته است، گفت: این مراکز باید متناسب با سن مخاطبان «کودک، نوجوانان و جوانان» برنامه ارائه دهند.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام محمدحسن فرح بخش امام جمعه آرین شهر به مناسبت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: مساجد از زمان پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) تاکنون نقش بسیار پررنگی را در جامعه اسلامی بر عهده داشته اند.

وی با اشاره به کارکردهای مساجد در جامعه اسلامی گفت: در مساجد به مشکلات مردم و رفع خصومت ها بین آنها پرداخته می شود و در زمان دفاع مقدس مساجد محل اعزام نیروهای مردمی به جبهه بود و بیش از 90 درصد شهدای دفاع مقدس اهل مساجد بودند.

امام جمعه آرین شهر با توجه به اهمیت وجود کانون های فرهنگی هنری در کنار مساجد بیان داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از ارگان هایی است که در کنار مساجد با برنامه ریزی های خوب فرهنگی به جذب جوانان و نوجوانان پرداخته است و فعالیت چشمگیری دارد.

 

حجت الاسلام فرح بخش با بیان اینکه برای جذب جوانان به مساجد باید قبل از سن جوانی اقدام کنیم، افزود: اگر از کودکی نگذاریم که فرزندان با مسجد ارتباط داشته باشند دیگر آن ها در جوانی رغبتی برای رفتن به مساجد نخواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه افراد فعال مساجد از جمله ائمه جماعات، خدام و هیئت امنا باید برخورد مناسب و خوبی با جوانان داشته باشند، ادامه داد: این کار سبب می شود که جوانان احساس کنند مسجد مکانی امن و آرام برای آنان است.

 

امام جمعه آرین شهر در پایان با توصیه به فعالان مساجد گفت: طبق سن و سال جوانان و نوجوانان برخورد داشته باشید و باید مناسب با سن و سال آن ها انتظار داشته باشیم.

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار