145076
۱۶ اسفند ۱۳۹۶

۱۱میلیارد ریال برای کودکان دچار سوء تغذیه کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال جاری ۱۱ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال به منظور خرید سبد غذایی و توزیع بین ۲ هزار و ۵۰۰ کودک کمتر از پنج سال دچار سوء تغذیه زیر پوشش کمیته امداد این استان هزینه شده است.

به گزارش کودک پرس ، فرید محبی در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج به مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: در این مدت و با توجه به افزایش سه برابری مستمری ماهانه افراد زیر پوشش کمیته امداد 180 میلیارد ریال مستمری در استان پرداخت شده است.
وی افزود: ابتدای امسال تاکنون و با اجرای سه هزار و 293 طرح خوداشتغالی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد 900 نفر از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میزان تسهیلات پرداختی برای اجرای این تعداد طرح خوداشتغالی 541 میلیارد و 230 میلیون ریال بوده که از صندوق امداد ولایت و بانک های عامل استان تأمین شده است.

محبی عنوان کرد: در این مدت سه هزار و 600 نفر از افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد به منظور مهارت آموزی و یافتن شغل در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای شرکت کردند و سه میلیارد و 80 میلیون ریال نیز در این زمینه هزینه شد.
وی ابراز داشت: یک هزار و 707 نفر از افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد شامل مجریان طرح های خوداشتغالی و خودکفایی و زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بیمه های اجتماعی هستند و از ابتدای امسال تاکنون نیز 15 میلیارد و 830 میلیون ریال برای حق بیمه آنان به تأمین اجتماعی استان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: 11 هزار و 300 نفر در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت این استان زیر پوشش بیمه درمانی هستند.
محبی اظهار داشت: در این مدت 9 میلیارد و 630 میلیون ریال به مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد برای هزینه درمان بیمه شدگان درمانی زیر پوشش کمیته امداد این استان پرداخت شده است.

وی افزود: 15 هزار و 820 سالـمند، یک هزار و 200 بیمار خاص و زمین گیر، هشت هزار و 700 دانش آموز، 2 هزار و 200 دانشجو و 180 طلبه زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بوده و از خدمات آن برخوردار هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پنج خوابگاه شبانه روزی دانش آموزی شامل چهار پسرانه و یک دخترانه در این استان وجود دارد و 277 دانش آموز نیز در آنها مستقر هستند.
محبی عنوان کرد: ابتدای امسال تاکنون 2 میلیارد و 200 میلیون ریال برای دانش آموزان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هزینه و چهار میلیارد و 200 میلیون ریال شهریه دانشجویی پرداخت شده است.

وی ابراز داشت: سه هزار یتیم در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که چهار هزار و 400 حامی بومی و غیربومی از آنها حمایت می کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: 2 هزار و 600 فرزند محسنین (دارای سرپرست بیمار و معلول) در این استان وجود دارد که توسط 2 هزار و 200 حامی مورد حمایت قرار می گیرند.
محبی اظهار داشت: در این مدت کمک نقدی و غیرنقدی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین 48 میلیارد و 740 میلیون ریال بوده است.

وی افزود: ابتدای امسال تاکنون پنج هزار و 696 فقره انواع تسهیلات به مبلغ 159 میلیارد و 870 میلیون ریال به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این مدت 24 میلیارد ریال زکات و 23 میلیارد و 830 میلیون ریال نیز صدقه در استان جمع آوری شد که در سرفصل های مختلف شامل درمان، مسکن و جهیزیه هزینه شده است.
محبی عنوان کرد: ابتدای امسال تاکنون یک هزار و 730 مورد عملیات عمرانی در بخش مسکن شامل خرید، ساخت و تعمیر مسکن و ساخت سرویس بهداشتی با اعتبار 68 میلیارد ریال برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.
وی با اشاره به 14 اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری، ابراز داشت: امسال جشن نیکوکاری در این استان از 16 تا 18 اسفند در 513 پایگاه ثابت و سیار، 420 مدرسه و مصلاهای نماز جمعه برگزار می شود.
محبی گفت: سال گذشته مردم کهگیلویه و بویراحمد در جشن نیکوکاری 17 میلیارد ریال کمک کردند که از این میزان پنج میلیارد ریال نقدی و 12 میلیارد ریال نیز غیرنقدی بوده است.

32 هزار خانوار با جمعیت 78 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند که حدود 9 درصد جمعیت این استان را شامل می شود.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار