145016
۱۶ اسفند ۱۳۹۶
در كارگاه آموزشى طرح پروژه ملی کودک و اینترنت (کوا) مطرح شد:

مراقب مجرمین اینترنتی در قالب دوستی‌های مجازی باشید

کارگاه آموزشی پروژه ملی کودک و اینترنت (کوا) با بررسی آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برای آشنایی بهتر و بیشتر کودکان با این فضا در دبیرستان مهر اول استان البرز برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، کارشناس پليس فتا استان البرز در جمع دانش آموزان در دبیرستان مهر اول استان البرز بیان کرد: در عصر موجود فضای مجازی کاربردی‌ترین ابزار برای کاربران است و باید بدانید هرگز اطلاعات شخصی خود و خانواده خود را در فضای مجازی منتشر نکنید.

وی افزودهرگز فایل‌های مشکوک را بدون هماهنگی و اطلاع والدین خود دانلود و نصب نکنید و بر روی لینک‌ها و آدرس سایت‌های ناشناس که برای شما ارسال می‌گردد، کلیک نکنید.

این کارشناس سایبری ادامه دادرمز‌های عبور خود را به صورت ترکیبی و پیچیده انتخاب و از کلمات عبور آسان و متداول مانند شناسنامه‌، تلفن همراه و… استفاده نکنید ضمن اینکه به‌هیچ عنوان رمز عبور خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

وی تصریح کرداز نگهداری و قرار دادن اطلاعات شخصی خود بر روی موبایل و رایانه متصل به اینترنت خودداری کنید.

‌کارشناس پلیس فتا با اشاره به تهدیدات فضای مجازی یادآور شد: به خاطر داشته باشید در اینترنت، اشخاص الزاماً همانی نیستند که خود می‌گویند مراقب باشید فریب نخورید.

وی خاطرنشان کرد:  هرگز با کسی که در اینترنت یا شبکه‌های اجتماعی آشنا شده‌اید قرار حضوری نگذارید ، مگر اینکه هویت واقعی او برای شما احراز  و والدین شما در جریان قضیه باشند.

کارشناس پلیس فتای استان البرز در پایان به سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی  www.cyberpolice.ir اشاره کرد و گفت: در صورت مواجهه با هرگونه سایت مشکوک و مجرمانه موارد را در قسمت گزارشات مردمی سایت پلیس فتا درج نمایید.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار