144954
۱۶ اسفند ۱۳۹۶
به اتهام دیدار با اردوغان؛

نوجوان فلسطینی نماد اعتراض به رژیم صهیونیستی دوباره دستگیر شد

روزنامه ینی شفق در خبری اعلام کرد که فوزی الجنیدی نوجوان فلسطینی که سال گذشته میلادی به نماد اعتراض علیه رژیم صهیونیستی تبدیل شده بود، پس از دیدار با اردوغان و در بازگشت به فلسطین توسط رژیم اشغالگر اسرائیل دستگیر شد.

به گزارش کودک پرس ، روزنامه ینی شفق در گزارشی نوشت: ‘فوزی الجنیدی’ نوجوان 16 ساله فلسطینی و نماد اعتراض به دولت اسراییل، پس از دیدار با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه چهارشنبه گذشته در بازگشت به موطن خود به دلیل دیدار با اردوغان توسط عوامل رژیم صهیونیستی در فرودگاه دستگیر شد.

به گزارش ایرنا، فوزی الجنیدی 15 ساله در جریان اعتراضات فلسطینی ها علیه اعلام قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی توسط دهها سرباز این رژیم اشغالگر دستگیر شد و اتتشار تصویر الجنیدی با چشمانی بسته، وی را تبدیل به نماد مقاومت قدس و اعتراض به اشغالگران کرد.

تصویر این نوجوان فلسطینی هنگام دستگیری توسط عوامل پرشمار صهیونیستی توسط عکاس خبرگزاری آناتولی ترکیه تهیه و توسط این رسانه منتشر شده بود.
اواسط ژانویه سال جاری نیز رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه، فوزی الجنیدی را به حضور پذیرفته و از او تقدیر کرد.
با وجود مخالفت های گسترده جهانی و منطقه ای، رئیس جمهوری آمریکا دسامبر سال گذشته میلادی تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اعلام کرد.

در پی این اقدام ترامپ، کشورهای اسلامی به ویژه فلسطین صحنه تظاهرات اعتراضی شد و در ادامه با دعوت اردوغان رییس جمهوری ترکیه، سران کشورهای اسلامی در استانبول گردهم آمدند و در پایان قدس شرقی را پایتخت ابدی فلسطین معرفی کردند.

پس از آن، به رغم تهدیدات گسترده ایالات متحده، 128 کشور عضو سازمان ملل با تصویب قطعنامه ای، مخالفت خود را با اعلام قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی از سوی ترامپ نشان دادند و 9 کشور نیز آمریکا را در این رای گیری همراهی کردند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار