144862
۱۶ اسفند ۱۳۹۶

طرح باغبان کوچولو با حضور بیش از ۲۰۰۰ کودک کرمانی اجرا شد

طرح باغبان کوچولو به مناسبت روز درختکاری با حضور بیش از ۲۰۰۰ کودک کرمانی اجرا شد.

به گزارش کودک پرس به نقل بهزیستی استان کرمان، شهردار کرمان در همایش باغبان کوچولو با خیرمقدم به حضار با تشکر از همکاری اداره‌کل بهزیستی استان و ناحیه مقاومت بسیج امیرالمؤمنین(علیه‌السلام)، درخت را روح سبز حیات در فضای شهری دانست و گفت: باید به کاشت درخت در فضای شهر اهمیت بدهیم.
مهران عالم زاده با تأکید بر اینکه باید از منابع طبیعی تجدیدپذیر به‌عنوان منابع بین‌نسلی محافظت کنیم، گفت: باید با روش‌های درست و اصولی از جنگل‌ها و مراتع به‌عنوان یک ثروت خدادادی استفاده کنیم؛ ضمن اینکه باید به فکر تجدید آن‌ نیز باشیم تا به نسل آینده بدهکار نشویم.

شهردار کرمان با اشاره به اهمیت درخت در حوزه‌ شهری گفت: وجود درخت در کاهش آلایندگی مؤثر است؛ ضمن اینکه کاشت درخت در فضای شهری زیبایی و سرسبزی به‌همراه دارد.
عالم‌زاده کاهش تنش‌های روانی را از دیگر فواید وجود درخت و فضای سبز در شهرها دانست و تأکید کرد: وظیفه داریم از درختان حفاظت کنیم و ضمن بهره‌برداری مناسب، برای توسعه‌ درختان نیز تلاش کنیم.
وی نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در نسل آینده را ضرروی دانست و گفت: بدون توجه به میراث طبیعی، نمی‌توانیم شهر پایدار داشته باشیم.

شهردار کرمان با اشاره به اقداماتی که نیاکان ما در زمینه‌ کاشت درخت داشته‌اند، گفت: کاشت درخت در محدوده‌ کوه‌های صاحب‌الزمان و شکل‌گیری بزرگ‌ترین جنگل دست‌کاشت کشور به وسعت ۳۰۰ هکتار که به همت جمعی از خیران در سال ۴۳ شکل گرفتکاری بزرگ و ستودنیست که باید توسط ما و نسلهای بعد ادامه پیدا کند.
در ادامه حجت الاسلام علیمرادی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرنگان رهبری نیز با اشاره به اهمیت درخت ودرختکاری در اسلام اجرای این برنامه ها را بسیار مفید ارزیابی کرد
وی افزود: این مراسم اهتمام به این موضوع است که خداوند متعال انسان را از زمین آفرید و مأموریت داد تا زمین را آباد کند.

وی خون شهدا را مایه حیات معنوی و مادی دانست و گفت: اینکه در این آیین به یاد شهدا درخت کاشته می‌شود، کار ارزشمندی است.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری به حضور بچه‌های مهدهای کودک در این آیین نیز اشاره و اظهار امیدواری کرد به همت آینده‌سازان این کشور، ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف معنوی، مادی و علمی موفق و سرفراز باشد.

عباس صادق زاده مدیر کل بهزستی کرمان نیز با بیان اینکه صیانت از محیط زیست امروزه بسیار حائز اهمیت است، عنوان کرد: با شرکت دادن کودکان در چنین برنامه هایی فرهنگ احترام به طبیعت را برای آنان نهادینه کنیم .
صادق زاده با تاکید بر آموزش حفظ محیط زیست به عنوان منابع ارزشمند به فرزندان گفت: آموزش های زیست محیطی به کودکان در سنین پایین می تواند در انتقال مفاهیم حفاظت از محیط زیست به همسالان خود و خانواده موثر باشد.

مدیرکل بهزیستی کرمان با اشاره به اینکه در جهان امروز باید ازطرحهای مشارکتی حمایت کرد تا موفق شویم، گفت: این طرح نیز با مشارکت بهزیستی، شهرداری، سازمان پارکها و حمایت فروشگاه رفاه به مرحله اجرا رسیده است.
در ادامه این همایش کودکان حاضر به همراه مدیران نسبت به کاشت نهال در محدوده مشخص شده اقدام کردند .
شایان ذکر است طرح باغبان کوچولو از سال گذشته با ابتکار بهزیستی کرمان و مشارکت شهرداری و سازمان پارکها و فضای سبزبه مرحله اجرا درآمد و طی این مدت بیش از ۱۰ هزار کودک کرمانی تحت آموزش های زیست محیطی و کاشت و نگهدا ی درختان و گیاهان، و… و. قرارگرفته اند.

همایش بزرگ باغبان کوچولو-همیارسبز با حضور مسئولان ارشد استان و با مشارکت اداره کل بهزیستی استان کرمان، شهرداری، سازمان پارکها و فضای سبز و شرکت بیش از دو هزار کودک از مهدهای کرمان و نیز فرزندان شبه خانواده در روز درختکاری برگزار شد.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار