موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
144823
۱۵ اسفند ۱۳۹۶

ارسال آثار به دهمین جشنواره فارابی از امروز آغار می‌شود/ اهدای جایزه ویژه اخلاق و تربیت برای اولین بار

رئیس دبیرخانه جشنواره بین المللی فارابی گفت: ارسال آثار به دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فارابی از امروز آغار می‌شود و علاقه‌مندان تا پایان اردیبهشت فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه کودک پرس، حسین میرزایی رئیس دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی فارابی در نشست خبری که پیرامون برگزاری دهمین دوره این جشنواره برگزار شد، گفت: امروز جشنواره فارابی به مرجعیتی رسیده که برای همه افراد و اصحاب علوم انسانی مورد توجه است و این باعث افتخار است که این جشنواره از تریبون‌های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد و اینکه افراد نسبت به برگزیده شدن یا نشدن آثار خود حساس هستند و این نشان می‌دهد جشنواره به جایگاه خوبی رسیده است.

 

وی تأکید کرد: ان‌شاءالله با همت جامعه علمی کشور جایگاه جشنواره فارابی روز به روز بیشتر شده و بتواند افتخارات علوم انسانی را شناسایی و به مردم معرفی کند.

وی ادامه داد: در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فارابی مانند دوره قبل برگزیدگان رتبه‌های اول تا سوم به بنیاد ملی نخبگان معرفی و مورد حمایت این بنیاد قرار می‌گیرد.

میرزایی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه شورای سیاست‌گذاری دهمین جشنواره فارابی در پایان بهمن، گفت: در دوره‌های گذشته 2 گروه بیشترین آثار را به خود اختصاص داده‌اند که حجم بسیار بالای آثار در این 2 گروه باعث شد امسال آنها را تفکیک کنیم که اینگونه 12 گروه جشنواره فارابی به 14 گروه تقسیم شد.

 

رئیس دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی فارابی اظهارداشت: بر همین اساس گروه فلسفه، کلام، اخلاق و عرفان به دو گروه فلسفه، منطق و کلام و گروه اخلاق، ادیان و عرفان تقسیم شد. همچنین گروه فقه، اصول، علوم قرآنی و حدیث هم به گروه‌های فقه و اصول و گروه قرآنی تفسیر و حدیث تقسیم شدند.

وی خاطرنشان کرد: فارابی جشنواره تحقیقات حوزه علوم انسانی و اسلامی است و در همه گروه‌هایی که ما داریم رویکرد اسلامی وجود دارد.

 

میرزایی خاطرنشان کرد: در دهمین جشنواره فارابی در مجموع در بخش داخلی 14 گروه علمی را خواهیم داشت. همچنین یک جایزه ویژه اخلاق و تربیت هم داریم که حامی این جایزه آیسسکو و یونسکو هستند که این جایزه برای اولین بار است که در جشنواره فارابی اهداء خواهد شد.

وی تأکید کرد: یک جایزه ویژه هم برای مطالعات میان‌رشته‌ای در نظر گرفته شده که در جشنواره فارابی توسط پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اهداء خواهد شد. امیدواریم در آینده بتوانیم حوزه مطالعات میان رشته‌ای را به عنوان یک کمیته مستقل درآوریم که البته این موضوع نیازمند یکسری برنامه‌ریزی است.

 

رئیس دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی فارابی تصریح کرد: در این دوره جشنواره در نظر داریم حتی‌الامکان در ترکیب کمیته‌های علمی و داوری بیش از گذشته از انجمن‌های علمی استفاده کنیم و بتوانیم آنها را در این بخش‌ها مشارکت دهیم.

وی در خصوص نحوه دریافت آثار هم تأکید کرد: در این دوره آثار به صورت دیجیتال دریافت می‌شود که این اقدام داوری آثار را تسریع خواهد کرد. در بخش کتاب هم در این دوره آثار هم به صورت دیجیتال و هم به صورت کاغذی دریافت خواهد شد.

وی افزود: از همین امروز دبیرخانه جشنواره فارابی آمادگی دارد تا آثار علاقه‌مندان را دریافت کند و تا 31 اردیبهشت ماه آثار دریافت خواهد شد.

 

وی افزود: ما در این دوره در 3 کمیته و گروه علمی اصلاح عنوان داریم که در این راستا نام گروه ادبیات در جشنواره دهم فارابی با عنوان «زبان، ادبیات و زبان‌شناسی» آثار را دریافت خواهد کرد. گروه حسابداری هم با عنوان اقتصاد، مدیریت حسابداری و علوم مالی تغییر کرده است. گروه علوم تربیتی ، روان‌شناسی، علوم رفتاری و تربیت بدنی نیز به گروه علوم تربیتی، روانشناسی و علوم ورزشی عنوانش تغییر کرد.

میرزایی تصریح کرد: سعی داریم مطالعه‌ای از 10 دوره جشنواره فارابی داشته باشیم تا نقص‌ها و مشکلاتی که وجود دارد را مطرف کنیم و در آینده این جشنواره را بهتر برگزار کنیم.

وی گفت: پیش‌بینی ما این است که اختتامیه جشنواره فارابی در زمستان 97 برگزار شود.

میرزایی تاکید کرد: دریافت آثار در بخش بین‌الملل هم تا 20 آگوست (پایان مرداد 97) دریافت خواهد شد. این بخش این جشنواره متمرکز به ایران‌شناسی و اسلام شناسی خواهد بود.

میرزایی ادامه داد: هر اثری که از ابتدای فروردین 94 تا اسفند 96 تولید شده باشد می‌تواند در دهمین جشنواره فارابی شرکت کند.

سید عبدل امیر نبوی دبیر علمی دهمین دوره جشنواره فارابی در ادامه این نشست گفت: ما در این جشنواره از تمامی ناشران بخش دولتی، خصوصی و با همه بخش‌های مربوطه نامه‌نگاری کردیم و تلاشمان این است که آثار تولید شده در این 3 سال اخیر را دریافت کنیم و بهترین آثار هم انتخاب شوند.

 

وی گفت: در دوره دهم این جشنواره مشارکت اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های خارج تهران به عنوان عضو کمیته بیشتر خواهد شد و در این دوره سعی داریم بتوانیم از همفکری و همراهی بیشتر انجمن‌های علمی استفاده کنیم.

نبوی اظهارداشت: از همه مدیران کمیته‌ها درخواست شده حداقل یکی از اعضای خود را از خانم‌های عضو هیأت علمی انتخاب کنند در فرایند داوری نیز تلاش داریم از آنها استفاده کنیم.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار