144804
۱۵ اسفند ۱۳۹۶

همایش آماده باش نوروزی همیاران پلیس در قزوین برگزار شد

همایش آماده باش نوروزی همیاران پلیس قزوین با هدف مرور قوانین راهور و آماده باش برای کنترل ترافیک سفرهای نوروزی برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، رییس پلیس راهور استان قزوین در این همایش گفت: با اجرای تفاهم نامه بین ناجا و وزارت آموزش و پرورش از چندسال گذشته تاکنون دانش آموزان درقالب همیاران پلیس، پلیس یاران نوجوان و جوان و فرهنگیاران با عوامل پلیس راهور همکاری می کنند.

وی اضافه کرد: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و شروع سفرهای نوروزی همیاران پلیس حرکت رانندگان و والدین را در حین رانندگی رصد می کنند و در صورت ارتکاب تخلف به آنان هشدار می دهند.
سرهنگ مهدی محمدی با اشاره به اهمیت آموزش و فرهنگ سازی در کاهش سوانح رانندگی،افزود: یکی از مولفه های مهم در کاهش تصادفات جاده ای آموزش است و با این رویکرد رفتارهای پر خطر و غلط رانندگان از بین رفته و در نتیجه حوادث جاده ای کاهش می یابد.

وی همچنین گفت: در میان مثلث انسان، جاده، خودرو، عامل انسانی در 70 درصد سوانح جاده ای بیشترین نقش را دارد.
این مسئول انتظامی یادآور شد: بی توجهی به جلو رانندگان عامل 58 درصد از تصادفات قزوین است و در11 ماهه سال این گونه حوادث 19کشته در استان به جا گذاشته است.

استان قزوین دارای 180هزار همیار پلیس و 150هزار فرهنگ یار و 200 پلیس مدرسه است که ماموران پلیس راه و راهور را در کاهش تخلفات رانندگی کمک می کنند.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار