144798
۱۵ اسفند ۱۳۹۶

فراخوان شانزدهمین جشنواره رضوی کانون منتشر شد

فراخوان شانزدهمین جشنواره رضوی کانون منتشر و موضوع‌های بخش‌ کودک و نوجوان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) از هشت به ۱۰ موضوع افزایش یافته است.

به گزارش کودک پرس ، فراخوان شانزدهمین جشنواره رضوی کانون منتشر و موضوع‌های بخش‌ کودک ونوجوان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) از هشت به ۱۰ موضوع افزایش یافته است. با حذف دو موضوع شعرسرایی و نشریه‌نگاری، چهار موضوع جدید «پژوهش اعضا»، «تمبر پستی و کارت‌پستال‌سازی»، «نامه‌ای به امام» و «خاطرات زیارت» به بخش‌های این جشنواره در سال ۱۳۹۷ افزوده شده است.

کتاب‌سازی، کاردستی، سرود و پویانمایی ویژه‌ کودک و نوجوان، ‌قصه‌گویی و داستان‌نویسی ویژه بزرگسال، شش موضوع دیگر این جشنواره اعلام شده است.

علاقه‌مندان برای ارسال آثار به دبیرخانه استانی تا ۱۵ خردادماه سال ۹۷ و دبیرخانه مرکزی تا ۳۱ خردادماه سال آینده فرصت دارند.

 

این رویداد فرهنگی با هدف توسعه و ترویج مفاهیم فرهنگی و معارف رضوی در میان کودکان و نوجوانان، توجه به سیره اخلاقی و سبک زندگی امام رضا(علیه‌السلام) به ویژ رأفت و مهربانی ایشان و بررسی و مطالعه در هجرت امام رضا(علیه‌السلام) از مدینه تا خراسان برگزار می‌شود.

بر اساس این فراخوان، قدمگاه عشق «هجرت امام‌رضا(علیه‌السلام) از مدینه تا خراسان»، سبک زندگی امام رضا(علیه‌السلام)«اخلاق و آداب، زهد و عبادت، علم و دانایی، رافت و مهربانی، سخاوت و بخشش، طب‌الرضا (علیه‌السلام)» و «ترویج و تبیین سبک زندگی ایران اسلامی با تکیه بر فرهنگ رضوی با مصادیقی همچون محبت اهل بیت(علیهم‌السلام)، هویت دینی، گذشت، ایثار و …» از محورهای موضوعی این جشنواره است.

 

شرکت کنندگان در این جشنواره در بخش بزرگسالان؛ مربیان فرهنگی، هنری و ادبی، معلمان، اولیای تربیتی، دانشجویان، روحانیون و… و در بخش کودکان و نوجوانان اعضای مراکز فرهنگی‌هنری، کتاب‌خانه‌های سیار و پستی، دانش‌آموزان طرح کانون مدرسه و… هستند.

 

شانزدهمین جشنواره رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در سال ۱۳۹۷ همزمان با دهه کرامت برگزیدگان خود را معرفی می‌کند. همچنین به منظور حفظ و نگهداری و ارائه آثار نمایشگاه دائمی رضوی از دوره پانزدهم در مجتمع فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان کانون استان قم برپا شده که اثر برگزیده دوره شانزدهم همزمان با برگزاری ایام دهه کرامت در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار