144674
۱۵ اسفند ۱۳۹۶
خبر خوب مدیر کمیته امداد قرچک؛

هیچ کودک بی‌سرپرستی در قرچک فاقد حامی نیست

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قرچک گفت: هیچ کودک بی‌سرپرست زیرپوشش کمیته امداد فاقد حامی نیست و اغلب ایتام تحت حمایت دارای دو تا ۱۰ حامی هستند.

به گزارش کودک پرس ، در مراسمی معنوی که به نام «شوق دیدار» نامگذاری شده بود، حامیان نیکوکار کودکان بی‌سرپرست در فضایی صمیمی و بسیار عاطفی با فرزندان معنوی خود دیدار و گفت‌وگو کردند.

محمدرضا غضنفری، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قرچک در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس استان تهران اظهار داشت: یکی از اقدامات بسیار شایسته و خوب این نهاد، طرح اکرام و محسنین است. در این طرح حمایت فرزندان و خانواده‌های ایتام با عنوان طرح اکرام است و طرح حمایت دیگر خانواده‌ها تحت عنوان طرح محسنین به حامیان و نیکوکاران واگذار می‌شود.

وی افزود: حامیان نیکوکار حمایت از این خانواده‌ها را برای همیشه و تا زمان رفع مشکل یا برای مدت‌زمان مشخص به عهده می‌گیرند و در این مدت نیازهای مادی و مشکلات این خانواده‌ها را رفع می‌کنند.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قرچک تصریح کرد: ما برای حامیان مشخص نمی‌کنیم چه مبلغ و میزان به خانواده‌های تحت حمایت خود کمک کنند. بلکه بنا به نظر و توان خود حامی کودکان بی‌سرپرست می‌شوند.

غضنفری گفت: این مراسم که امروز برپا شد بنابر این بود که حامیان بی‌سرپرست در جریان آخرین وضعیت خانواده‌های تحت حمایت خود قرار گیرند و این مراسم دست‌نوشته یا دل‌نوشته فرزندان خود را دریافت می‌کنند.

 

وی افزود: فضای بسیار صمیمی و معنوی در دیدارها حکم فرا می‌شود و حامی و فرزند معنوی خود در کنار که هم به گفت‌وگو می‌پردازند و حامی از نزدیک در جریان مشکلات و نیازهای خانواده تحت حمایت خود قرار می‌گیرد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قرچک اظهار داشت: این برنامه در جهت اعتمادسازی حامی نسبت به کمیته امداد و خانواده بی‌سرپرست برگزار می‌شود، فضای بسیار عاطفی را ایجاد می‌کند تا فرزندان نیازمند هم با زبان خود و یا با شاخه گلی از حمایت‌های حامی خود تشکر کنند.

غضنفری اشاره کرد: البته این مهم تحت عنوان طرح مفتاح و جنه نیز توسط کمیته امداد انجام می‌شود و در این طرح حامی و خیران با همراهی کمیته امداد از منزل مددجو و خانواده تحت پوشش خود بازدید و از نزدیک شرایط خانواده را رصد می‌کند.

 

وی تصریح کرد: امروز حدود دو هزار حامی و خیر از 800 ایتام و نیازمندان قرچکی حمایت می‌کنند و امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که هیچ کودک بی‌سرپرستی زیرپوشش کمیته امداد فاقد حامی نیست و اغلب ایتام تحت حمایت دارای دو تا 10 حامی هستند و علی‌رغم کمک‌های کمیته امداد در تمام زمینه‌ها از حمایت و کمک خیران و حامیان نیز بهره‌مند هستند.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قرچک گفت: امروز مشکلات اساسی خانواده‌ها مانند خرید مسکن، احداث، ودیعه مسکن، کمک اجاره، جهیزیه، درمان، فرهنگی و لوازم منزل را با کمک خیران رفع می‌کند.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار