144566
۱۵ اسفند ۱۳۹۶

استفاده از ظرفیت ائمه جمعه برای آگاهی بخشی درحوزه ناشنوایی کودکان

نایب رئیس هیأت امنای بنیاد خیریه شنوایی سنجی شفا با بیان اینکه در موضوع تولد کودکان ناشنوا، آموزش امر مهمی است، گفت: ظرفیت‌های ائمه جمعه برای آگاهی بخشی در حوزه ناشنوایی کودکان بکارگیری شود.

به گزارش کودک پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی فرد در دیدار با مدیرعامل و اعضای هئیت مدیره انجمن شنوایی سنجی شفا، اظهار داشت: بنیاد خیریه شنوایی سنجی شفا، اقدامات مبارکی در حوزه بهداشت و درمان داشته است.
وی با اشاره به اهمیت بهداشت و سلامت در جامعه و نقش انسان‌های سالم در ایجاد جامعه پویا، افزود: اقدامات نهادهای مسئول به خصوص خیرین و نهادهای نیک اندیش در این رابطه اثر بخش، مقدس و برکت آفرین است.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ائمه جمعه و جماعات ظرفیت‌های خوبی در حوزه ترویج و تقویت اقدامات خیرخواهانه دارند، بیان کرد: امیدواریم این بنیاد در تعامل با نهادهای فرهنگی کشور بویژه ائمه جمعه و جماعات بتواند اهداف، رسالت‌ها و اهمیت موضوع مهم شنوایی بخشی را در جامعه تبین و آگاهی بخشی نماید.

وی تصریح کرد: لازم  است بخشش با یک برنامه سازماندهی شده ائمه محترم جمعه و جماعات سراسر کشور را در جهت روشنگری آحاد جامعه ترغیب نموده تا مردم در مسیر پرهیز از هر اقدامی که منجر به پدیده ناخوشایند ناشنوایی شود رهنمون سازند.
دکتر محمد اجل لوئیان مدیرعامل بنیاد خیریه شنوایی سنجی شفا، در این دیدار در خصوص مساعدت‌های یکساله این بنیاد به خانواده‌های نیازمند در حوزه “کاشت و پس از کاشت”، اظهار داشت: این کمک‌ها با استقرار سیستم اتوماسیون و نظام مند در مراکز ۱۱گانه کشور و نیز شرکت‌های تأمین کننده قطعات به منظور تسریع امور خانوادهای مبتلا به ناشنوایی انجام می‌شود.

وی با اشاره به موضوع مهم و محوری “پیشگیری”، تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات بنیاد در سال ۹۶ و به خصوص سال ۹۷، موضوع مهم و استراتژیک پیشگیری است.
اجل لوئیان با بیان اینکه خوشبختانه بخشش موفق شده است در سال ۹۶ سازماندهی حوزه پیشگیری را به سرانجام برساند، تاکید کرد: در حال حاضر با همکاری مراکز ۱۱ گانه کاشت حلزونی کشور در تمامی مراکز یاد شده بخش مشاوره ژنتیک راه اندازی شده و این مراکز با ارائه مشاوره ژنتیک به خانواده‌ها تمام تلاش خود را در جهت جلوگیری از تولد کودک ناشنوا انجام می دهند.

وی به صرف هزینه ها در این بخش اشاره کرد و افزود: بطور میانگین ۳ تا ۵ میلیون تومان برای هر خانواده در حوزه پیشگیری  لازم است تا بنیاد بتواند با بهره‌مندی از مساعدت‌های خیرین حقیقی و حقوقی در تقویت این بخش که از حوزه‌های بسیار کلیدی است اقدام نماید، چرا که با ساماندهی کامل بخش پیشگیری اتفاق مبارکی در کشور در زمینه جلوگیری از کودکان ناشنوا رخ می دهد.

سید محمد طباطبایی نایب رئیس هیأت مدیره بنیاد خیریه شنوایی سنجی شفا، نیز به بیان اقدامات این مجموعه طی یک سال گذشته پرداخت و تصریح کرد: نهادهای فرهنگی و اجتماعی کشور در این حرکت مقدس و مبارک کمک کار ما باشند.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار