144425
۱۴ اسفند ۱۳۹۶

جشنواره ملی کودک و مصرف منطقی دارو دربوانات

مدیر توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فارس گفت: کودکان و دانش‌آموزان می‌توانند سفیران سلامت جامعه باشند و این آگاهی را به خانواده‌هایشان منتقل کنند.

به گزارش کودک پرس ، جشنواره ملی کودک و مصرف منطقی دارو با حضور دکترمصطفی قائمی نیا” مدیر تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فارس”، مسئولان شبکه بهداشت و درمان وجمعی از مسئولان شهرستان و دانش آموزان با هدف آشنایی دانش آموزان در اهمیت مصرف منطقی دارو بویژه آنتی بیوتیک ها در سالن شبکه بهداشت و درمان بوانات برگزار شد.

در ابتدای این جشنواره دکتر لیلا حسامی” معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان بوانات” نسبت به مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها هشدار داد و گفت: مصرف نامناسب آنتی بیوتیک ها در مشکل جدی و رو به رشد باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک نقش دارد و عوارض جدی آنتی بیوتیک ها و قرص ها می تواند برای تمام اعضای خانواده بسیار جدی باشد وحتی موجب بهبودی بیماری نشود.

دکتر قائمی نیا مدیر تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فارس نیز با بیان لزوم نهادینه کردن فرهنگ مصرف منطقی دارو در کودکان، به موضوعاتی نظیر والدین درمانی و مقاومت میکروبی اشاره کرد و اظهار داشت: کودکان و دانش آموزان می توانند سفیران سلامت جامعه باشند و این آگاهی را به خانواده هایشان منتقل کنند.

 

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ارتقاء آگاهی مردم در زمینه مصرف منطقی دارو بیان کرد و افزود: با توجه به افزایش مقاومت در برابر آنتی بیوتیک، نیاز به تولید و توسعه داروهای جدید افزایش می یابد و این، نیاز به سال ها تحقیق و مطالعه و صرف هزینه های هنگفتی دارد اما با مصرف درست و منطقی دارو و خصوصا آنتی بیوتیک ها می توان از این روند پیشگیری کرد.

در ادامه جشنواره دکتر فاطمه بلاغی” مسئول غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان بوانات”  با بیان اینکه آنتی بیوتیک ها باید با تجویز پزشک مصرف شود و دوره ی درمان آن کامل باشد گفت: از آنجا که برای درمان بیماری های عفونی از آنتی بیوتیک ها استفاده می شود اگر مقاومت میکروبی ایجاد شود، آنتی بیوتیک ها نمی توانند در درمان بیماری های عفونی دیگر مفید واقع شوند.

 

در پایان جشنواره به تمام دانش آموزانی که آثار هنری خود را به جشنواره ارسال کرده بودند و به دانش آموزان برتر در زمینه بهداشتی با اهداء جوایز تقدیر شد.

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار