14440
۰۴ دی ۱۳۹۵

تشکیل کارگروه کمیته تخصصی حقوق کودک در اراک

سومین نشست اعضای کارگروه کمیته تخصصی حقوق کودک با حضور رئیس انجمن مددکاران اجتماعی استان مرکزی و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط با هدف یافتن راهکار برای حفظ حقوق کودکان تشکیل شد.

به گزارش کودک پرس ، رئیس  انجمن مددکاران اجتماعی استان مرکزی در این نشست با تاکید بر اهمیت رعایت حقوق کودکان افزود: کودکان قسمت بزرگی از جوامع را تشکیل می‌دهند و به دلیل قرار داشتن در موقعیتی آسیب‌پذیر، توانایی حمایت از خود را ندارند و در محیط‌هایی چون جامعه، خانواده و مدرسه و… نیازمند حمایت ویژه هستند.

محمد علی الله‌دادی تصریح کرد: گرچه نقش ابتدایی حمایت از کودکان بر عهده والدین کودک است، اما دولت‌ها و جوامع نیز موظف هستند در تحقق این وظایف به خانواده‌ها یاری برسانند.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی و رئیس انجمن مددکاران اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اهمیت‌دهی به موضوع حقوق کودکان در جامعه اظهار داشت: کودکی از طلایی‌ترین دوران برای زندگی افراد محسوب می‌شود که می‌توان با الگودهی مناسب شخصیت فرد را به بهترین نحو پرورش داده و به جامعه منتقل کرد.

الله‌دادی با اشاره به اهمیت حمایت از کودکان و حقوق آنها افزود: امروزه توجه به حقوق کودک و انجام اقداماتی در راستای حمایت از کودکان ضروری است، به ویژه حساس ‌سازی دستگاه‌های مسئول و مرتبط با حقوق کودکان لازم به نظر می‌رسد تا با یک عزم جمعی در راستای حمایت از این قشر که توان استیفای حقوق خود را ندارند، اقدامی موثر صورت گیرد.

وی گفت: نیازهایی مانند تغذیه، پناهگاه، سطح استاندارد از زندگی و نیز خدمات پزشکی و همچنین سایر حقوق از جمله ادامه تحصیل، بازی، استراحت، فعالیت‌های فرهنگی، دسترسی به اطلاعات، آزادی اندیشه و وجدان و دین نیز از دیگر حقوق کودکان است که باید به آنها توجه جدی شود.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی استان مرکزی افزود: اندیشه اصلی در تدوین چنین حقوقی، به وجود آوردن شرایطی برای کودکان است که همزمان با رشد توانایی‌هایشان، فرصت‌های فزاینده‌ای را برای مشارکت در اجتماع داشته باشند تا بدین طریق برای بزرگسالی آماده شوند.

وی با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: بدون تردید پیگیری و مساعدت مدیران دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد اقدامات مرتبط با ارتقای حقوق کودکان و نوجوانان در استان موثر و باعث ایجاد نتایج ارزشمندی در این حوزه خواهد شد.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی استان مرکزی افزود: توجه به رعایت حقوق کودکان از جمله مسئولیت‌های بزرگ به شمار می‌آید که نیاز است برای آن مصداق‌هایی تعریف شود که بتوان به بهترین نحو از حقوق معنوی و مادی آنها حمایت کرد و بدیهی است شناسایی و تعیین اولویت‌های حوزه کودک و رده بندی نیازهای آنها در استان می‌تواند مسئولان را در برنامه‌ریزی بهتر و پیشبرد اهداف یاری رساند.

 

 

 

 

منبع:     خبرگزاری فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار