14419
۰۲ دی ۱۳۹۵

۵۰۰ کودک تفرشی تحت معاینات طرح بینایی سنجی قرار گرفتند

رئیس اداره بهزیستی تفرش گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۰ کودک تحت معاینات طرح بینایی سنجی قرار گرفته اند. در این معاینات، ۷۰ مورد مشکوک شناسایی شده است که با معاینات تخصصی تر، ۱۸ بیمار شناسایی شده اند.

به گزارش کودک پرس، زهرا امینی رئیس اداره بهزیستی تفرش، در خصوص اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در تفرش گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۰ کودک تحت معاینات طرح بینایی سنجی قرار گرفته اند.

امینی اظهار کرد: در این معاینات، ۷۰ مورد مشکوک شناسایی شده است که با معاینات تخصصی تر، ۱۸ بیمار شناسایی شده است.

وی افزود: طرح بینایی سنجی کودکان از طرحهای مستمر اداره بهزیستی است که در پایگاه های دائم مهد کودک بهاران و مهد کودک رستاک از طریق تابلو E و در مرکز توانبخشی سینا از طریق دستگاه بینایی سنجی انجام می شود.

رئیس اداره بهزیستی تفرش ادامه داد: در سالهای گذشته کودکان ۱ تا ۶ ساله تحت معاینات بینایی سنجی قرار می گرفتند، اما طبق طرح جدید تنها کودکان ۳ تا ۶ ساله معاینه می شوند.

امینی با اشاره به اینکه این برنامه در سه مرحله تشخیص، غربالگری، درمان انجام می شود، ادامه داد: در این برنامه عیوب انکساری، لوچی، اختلالات چشمی، بیماری های تنبلی چشم تشخیص داده و در صورت نیاز به مراکز درمانی ارجاع داده می شوند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت نیاز به درمان، به خانواده های نیازمندی که کودکانشان در این برنامه شرکت می کنند، تحت اقدامات مددکاری بهزیستی قرار می گیرند و کمک هزینه هایی نیز دربافت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری دیار آفتاب

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار