موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
143347
۰۹ اسفند ۱۳۹۶

ارتقای کیفیت آموزشی با اجرای طرح «تعالی مدیریت مدرسه» محقق می‌شود

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای مناسب طرح «تعالی مدیریت مدرسه» بر اساس سیاست‌گذاری‌های تعیین شده از سوی وزارت آموزش و پرورش عامل مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی و فرهنگی است.

به گزارش کودک پرس از اردبیل، عظیم محبی در همایش تجلیل از مدیران مجری طرح «برنامه تعالی مدیریت مدارس» که در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: خودارزیابی بر اساس استانداردهای مشخص شده و تدوین برنامه مناسب در این حوزه تعریف خلاصه‌ای از طرح تعالی مدیریت مدرسه با محور قرار دادن مدارس در نقاط مختلف کشور است.

وی افزود: از جمله معیارهای مدیریت مناسب، برقراری ارتباط خوب و اخلاقی در مدرسه، ارتقای مشارکت عوامل سهیم و مؤثر در نظام آموزشی، برنامه‌ریزی و توانمندسازی نیروهای مدرسه، توجه به سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای کیفیت ورزش و مسائل فرهنگی و پرورشی در بین دانش‌آموزان است.

 

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: به منظور توجه به چرخه ارتقای کیفیت در مدرسه علاوه بر تحلیل وضعیت موجود می‌بایست در مقاطع مختلفی از سال هدف‌گذاری مناسبی از اجرای طرح‌های مدنظر داشته باشیم.

محبی با اشاره به اینکه انجام ارزیابی خارج از مدرسه، به عنوان یکی از عوامل مهم در بهبود کیفیت مباحث آموزشی و تربیتی عنوان می‌شود، افزود: اجرای مناسب طرح «تعالی مدیریت مدرسه» بر اساس سیاست‌گذاری‌های تعیین شده از سوی وزارت آموزش و پرورش در بسیاری از مدارس کشور اجرایی خواهد شد.

 

وی یادآور شد: پیش از اجرای طرح «تعالی مدیریت مدرسه» بیشتر بر روی بهبود میانگین نمرات دروس تأکید می‌شد، اما با اجرای این طرح در ارزیابی مدارس بیش از 200 شاخص مهم و تأثیرگذار مورد ملاک قرار خواهد گرفت.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار