14332
۰۱ دی ۱۳۹۵

سر کودکان را تنها با کارتون گرم نکنیم

محمد مسلمی با اشاره به اینکه هم اکنون بدترین دوران برنامه سازی کودک است ، گفت: نباید سرکودکان را تنها با کارتون گرم کنیم

به گزارش کودک پرس، مسلمی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ گروه حرفه ای در زمینه کودک فعالیت نمی کند، ادامه داد: در شرایط کنونی ما نه فیلم خوب برای بچه ها داریم و نه برنامه های خوبی البته سریال های عادی شبانه وجود دارند اما هیچ اثری ویژه بچه ها ساخته نمی شود و کارهای خوبی هم که داشتیم ، از گذشته وجود داشته است.

مجری برنامه محبوب “فیتیله” همچنین اظهار کرد: بدون تعارف در چنین شرایطی، بچه های ما برنامه هایی را از دیگر شبکه ها دنبال می کنند چرا که این گونه نیازشان برطرف نمی شود و فعالیت ها در این زمینه در حد شعار باقی مانده است.
وی همچنین توضیح داد: افراد حرفه ای که سال ها در زمینه کودک فعالیت کرده اند و خاک خورده اند و کارهایشان دیده شده، اکنون حضوری ندارند. در زمینه کارهای موفق عرصه کودک می توان به محله برو و بیا، محله بهداشت و هادی و هدی اشاره کرد.
مسلمی یادآور شد: برنامه های خوب کودک مربوط به گذشته بوده و الان چیزی وجود ندارد و سایر برنامه ها حدود دو سه ماه روی آنتن می آید و پس از آن تمام می شود و دیگر خبری از آن بر جای نمی ماند.
وی افزود: تصور می کنم باید یک نگاه جدی به کار کودک صورت بگیرد چرا که در صورت بی توجهی به کودکان بزرگترین ضربه به جامعه خودمان وارد می شود.
کارگردان برنامه “فیتیله” تصریح کرد: ما در فضای کار کودک می توانیم بسیاری از مباحث درباره اعتیاد و آلودگی هوا و همچنین سایر موارد را به بچه ها آموزش دهیم و نباید بچه ها را دست کم بگیریم و تنها با کارتون سرشان را گرم کنیم چرا که در تمام نقاط دنیا،‌ جامعه را با توجه به کودکان می سازند.
وی خاطرنشان کرد: اگر نگاه جدی به کودکان وجود داشته باشد و از تمام افرادی که سال ها در این زمینه کار کرده اند، بهره بگیریم می توانیم حاصل تلاش آن ها را در خلال فیلم ها و سریال های مختلف ببینیم اما در حال حاضر چنین اتفاقی رخ نمی دهد.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار