14328
۰۱ دی ۱۳۹۵

تربیت پزشک کودک و زنان در کنار طرح پزشک خانواده اولویت است

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور تربیت پزشک کودک و زنان را در کنار تربیت پزشک خانواده از اولویت های سلامت دانست.

به گزارش کودک پرس،علیرضا مرندی در کنگره بین المللی دانشجویی مطالعات اجتماعی سلامت در شیراز، گفت: ‌دنیا به سمت تثبیت موضوع پزشک خانواده رفته است،این راه باید در حوزه سلامت تداوم یابد، تریبت پزشکان متخصص کودکان و زنان باید در کنار تربیت پزشکان خانواده باشد، حمایت بیمه ها هم لازم است .

وی ادامه داد: نباید شرایطی فراهم شود که مردم حتی داروی عادی هم نتوانند از طریق دفترچه بگیرند، الان روال به گونه ای در حال حرکت است که اکثر داروها خارج از دفترچه های بیمه تجویز و ارائه می شود، این نشانگر آن است که باید در این زمینه تدبیر جدید اندیشید .

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور با اشاره به تاثیرات اجتماعی حوزه سلامت نیز گفت: تعهد مسئولان کشور در حوزه سلامت ایجاب می کند که بیشتر به تاثیر عوامل اجتماعی فکر شود که در این راستا امید به زندگی در سالهای اخیر در کشور ما افزایش یافته است.

مرندی تصریح کرد: باید به این مهم توجه داشته باشیم که توسعه یافتگی یک کشور به طور حتم نباید باعث توسعه سلامت در آن کشور باشد زیرا معیارهای سلامت و توسعه اقتصادی متفاوت است.

وی یادآور شد: بی عدالتی در حوزه سلامت واقعا رنج آور است، هراقدامی که نیازمندان را محروم تر کند، بی عدالتی است، محروم ترین گروه ها باید در اولویت قرار گیرند تا عدالت در سلامت ایجاد شود.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور ادامه داد: کودکان و نوجوانان باید در اولویت باشند بنابر این باید خدمات درمانی، آموزشی و… در مرحله اول به گروه های اولویت دار ارائه شود.

مرندی با اشاره به اینکه ساخت بیمارستان و درمانگاه از کارهای سخت افزاری موضوع سلامت است، گفت: آنچه که باید به گونه ای در اولویت موضوع سلامت و درمان باشد نگاه درست و واقعی به موضوع اجتماعی و فرهنگی سلامت است که باید به عنوان یک اولویت به آن توجه داشت.

وی تاکید کرد: همگان نباید به فکر ریاست باشند زیرا همکاری در تمامی بخش ها تنها دلیل و مسیر موفقیت است.

منبع:خبرگزاری اترک

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار