موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
14324
۰۱ دی ۱۳۹۵

پذیرش ۱۴۰۰ کودک بدسرپرست و بی‌سرپرست در ۵۷ مرکز شبه‌خانواده کرمان

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه در ۵۷ مرکز شبه‌خانواده در سطح استان تعداد ۱۴۰۰ کودک پذیرش شده‌اند، گفت: ۸۷ درصد این کودکان بدسرپرست هستند.

به گزارش کودک پرس، عباس صادق‌زاده در نشست با مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور و کارشناس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی در همه جوامع وجود دارد اظهار داشت: عدم توجه و مدیریت یکی از دلایل متضرر شدن جامعه از پیامدهای آسیب‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه دامنه اعتیاد به کودکان و زنان رسیده است، افزود: امروز به دلیل تغییرات اجتماعی پدیده‌های جدیدی چون بدسرپرستی، کودک آزاری شکل گرفته و طلاق رشد معنی‌داری داشته است.

صادق زاده با تأکید بر ورود عالمانه و مدبرانه مبتنی بر آمار و ارقام در حوزه مسائل اجتماعی اظهار داشت : کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی را بیش از منابع مالی، مدیریت علمی نیاز است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه  در 57 مرکز شبه‌خانواده در سطح استان تعداد  یک هزار و 400 کودک پذیرش شده‌اند، تصریح کرد: 87 درصد این کودکان بدسرپرست هستند.

صادق‌زاده با اشاره به ضرورت ترخیص موفق فرزندان از مراکز نگهداری شبه‌خانواده سطح استان، گفت: توانمندسازی و ترخیص به‌هنگام فرزندان اولوبت اصلی بهزیستی استان کرمان است.

وی توجه همه‌جانبه به توانمندسازی و استقلال فرزندان در مراکز را مهم عنوان کرد  و افزود: توانمندسازی فقط اشتغال نیست بلکه همزمان با تحصیل و کسب مهارت‌های حرفه‌ای، فرزندان باید مهارت‌‌های زندگی را نیز بیاموزند.

صادق‌زاده رقم خوردن آینده‌ای مستقل و آبرومند را حق فرزندان تحت حمایت دانست و اظهار داشت: برای تحقق این حق باید فصلی تحت عنوان مهارت‌های ضمن زندگی همان که از آن با نام مهارت‌های زندگی یاد می‌کنند در مهارت‌آموزی فرزندان لحاظ شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه آمار پشت‌نوبتی حمایت در سطح استان قابل توجه است خاطرنشان کرد: برای حمایت باید از اعتبارات لازم برخودار باشیم.

منبع:خبرگزاری تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار