14316
۰۱ دی ۱۳۹۵

نقد کارگردان فیلم سینمایی «بچه های جسور 1 و2» از وضعیت اکران و عدم حمایت مسئولان

کارگردان فیلم سینمایی «بچه های جسور 1 و2» از وضعیت اکران و عدم حمایت مسئولان از سینمای کودک انتقاد کرد.

به گزارش کودک پرس، حجت الله سیفی در ارتباط با اکران قسمت نخست این اثر سینمایی، گفت: اکران شهرستان این اثر ازسه روز قبل آغاز شده است و در شهرهای اصفهان، شیراز، اهواز، همدان و کرمانشاه در کنار مشهد آغاز شده است.
وی درارتباط با اکران این اثر سینمایی در تهران، بیان کرد: تا اواخرهفته اکران «بچه های جسور1» در گروه آزاد در پایتخت آغاز خواهد شد و درسینماهای چون فرهنگ به نمایش در خواهد آمد.
این فیلمساز در ارتباط با اکران «بچه های جسور1» در سکوت خبری، گفت: بله، متاسفانه هیچگونه اقدام تبلیغاتی برای این فیلم صورت نگرفته است و حتی جامعه رسانه هم در این ارتباط هیچگونه اطلاع رسانی نکردند.

سیفی درادامه اضافه کرد: اگر در حال حاضر اقدام به اکران قسمت اول «بچه های جسور» نمی‌کردیم،شهرستان‌ها به سرمای شدیدتری برخورد می کرد و بیشتر تمایل داشتیم که کودکان از این فیلم استقبال کنند که در سرمای زمستانی تقریبا این اتفاق رخ نمی داد.

این کارگردان با اعلام اینکه فیلم های سینمایی کودک همیشه مهجور هستند، بیان کرد: متاسفانه مردم هم به جنجال و تماشای فیلم های از این دست تمایل پیدا کردند به عنوان مثال فیلم کلاه قرمزی برای مخاطب کودک ساخته نشده است و تنها در آن یک عروسک حضور دارد.
حجت الله سیفی با اعلام اینکه به آثار کودک همیشه بی مهری می شود، توضیح داد: تنها بدنبال این هستم که برای بچه‌های کم سن و سال این فیلم به نمایش درآید و در حال حاضر به تمام فیلم‌های کودک بی‌مهری می‌کنند و فیلم سینمایی «بچه‌های جسور 1» مهجورانه اکران شود.

وی افزود: امیدوارم فضای برای سینمای کودک طراحی شود که نیازهای آن را تامین کند در چنین شرایطی نگران دیگر فیلم خودم «بچه های جسور2» هستم، چرا که در یک زمان بیش از 200 فیلم تولید می شود ولی سرنوشت اکران انها معلوم و روشن نمی شود.

این فیلمساز با اعلام اینکه سینما و تبلیغات «بچه‌های جسور1» برای اکران بسیار کم است، بیان کرد: درچنین وضعیتی اگر تبلیغات این فیلم درشبکه جم پخش شود، سریعا بدنبال چگونگی پخش تیزر آن در این شبکه راه خواهند افتاد، متاسفانه این مسائل به هیچ عنوان دیده نمی شود.

وی با اعلام اینکه متولیان امر باید جریان فیلم های کودک را متوجه شوند، گفت: شورای راهبردی کودک به دستور حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی از دوسال قبل آغاز به کار کرد و از همان مقطع فیلم های من برای برنامه ریزی اکرانش آنجا بود که هیچ اتفاقی در این رابطه رخ نداد و تنها این دوستان کنار یکدیگر می نشینند و چای و شیرینی میل می کنند.

کارگردان«بچه های جسور1» اظهار کرد: آموزش و پرورش کودکان را به سمت و سویی می برد که به تماشای هری پاتر روی بیاورند و نهایتا چند فیلم کودک به لحاظ محتوایی ضعیف هستند مابقی می توانند در اکران موفق باشند که این مسئله درنظر گرفته نمی شود.

حجت الله سیفی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اعضای شورای راهبردی فیلم کودک با حمایت این شورا موفق به ساخت فیلم خودش شده است، گفت: متاسفانه افرادی که در این شورا حضور دارند بیشتر به فکر رفع و رجوع کارهای خودشان هستند و به دیگران نگاهی نمی کنند و در اکران و تمام سفرهای خارجی در کنار مسئولان هستند.

وی در مورد آخرین وضعیت مراحل فنی فیلم سینمایی«بچه های جسور2»، تصریح کرد: صداگذاری این فیلم به تازگی آغاز شده است و نهایتا ظرف دوماه آینده کارهای لابراتور و تصحیح رنگ آن هم تمام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار