14306
۰۱ دی ۱۳۹۵

از «هدیه» اثر کوچکترین نویسنده جشنواره تولید کتاب رضوی رونمایی شد

امیررضا نظری چالشتری پسر بچه یازده ساله‌ای است که داستانش تحت عنوان «هدیه» امسال در جشنواره سراسری کتاب کودک و نوجوان رضوی جزو 14 اثر رونمایی شده بود.

به گزارش کودک پرس، نظری چالشتری به همراه مادرش فاطمه صالحی بروجنی در این جشنواره شرکت کرد و جالب اینکه اثر هر دو آنها جزو آثار منتشر شده اولین دوره جشنواره کودک و نوجوان رضوی بود. وقتی با او گفتگو کردیم متوجه شدیم پیش از این نیز در برخی جشنواره‌ها مانند جشنواره کشوری کبوتر حرم سمنان شرکت کرده و جزو برگزیدگان نهایی نیز بوده است اما کتاب هدیه اولین اثر منتشر شده اوست و کوچکترین نویسنده استان چهارمحال و بختیاری است.

شخصیت‌های قصه «هدیه» تخیلی‌اند و این نویسنده کودک برای نوشتن کتابش از آداب ورسومی که در شهر محل تولدش چالشتر وجود دارد استفاده کرده و از گفته‌های مادربزرگش پیرامون فرهنگ زندگی روستایی و داستان‌های شفادهندگی و معجزات امام رضا(ع) بهره برده است. امیررضا نظری همچنین خواندن کتاب‌هایی چون «هشت بهشت» حسن ذوالفقاری، قصه‌های قرآنی و چهارده معصوم را در نوشتن این کتاب موثر می‌داند.

او شرکت در جلسات ادبی کانون پرورش فکری را در مسیر نویسندگی خود تاثیرگذار می‌داند و معتقد است علت نگارش داستان‌های رضوی او علاقه به امام رضا(ع) است.

منبع:خبرگزاری شمس توس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار