14303
۰۱ دی ۱۳۹۵

فریاد خاموش کودکان کار در جشن یلدا

موسس انجمن حامیان کودکان کار شهرستان کاشان گفت: برگزاری جشن یلدا برای کودکان کار کاشانی با هدف آگاه کردن جامعه نسبت به پدیده کودک کار و حمایت آن‌ها در مقابل آسیب‌ها است.

به گزارش کودک پرس، نسرین خاموشی ، در خصوص برگزاری نخستین جشن یلدا برای کودکان کار کاشانی، اظهار کرد: این جشن بعد از انجام شناسایی‌های مستمر با حضور بیش از 60 کودک کار و کودک در معرض آسیب برگزار شد.

وی افزود: در این جشن که همراه با موسیقی زنده، نمایش عروسکی، قصه خوانی، فال حافظ و خوردن میوه و غذاهای شب یلدا بود هدایایی شامل لباس گرم به کودکان داده شد.
مؤسس انجمن حامیان کودکان کار شهرستان کاشان ادامه داد: جشن یلدای کودکان کار صرفاً یک جشن نبود بلکه این تلاش‌ها بیشتر برای بیدار کردن جامعه از صدای خاموش این کودکان در معرض آسیب در محیط خیابان‌ها است که چشم ما هر روز به این معضل عادت می‌کند و ساده از کنار آن‌ها رد می‌شود.
خاموشی ادامه داد: برگزاری این جشن در راستای فریاد زدن و آگاه کردن جامعه از پدیده کودک کار در شهرستان کاشان است و تلاش می‌شود تا با شناسایی کودکان کار به ویژه در حاشیه‌های شهر و حمایت از آن‌ها از آسیب‌هایی که این کودکان با آن‌ها درگیر هستند کاسته شود.
وی افزود: بسیاری از این کودکان به دلیل زندگی در حاشیه‌های شهر و اجبار برای کارکردن از بسیاری از حقوق خود محروم هستند.
مؤسس انجمن حامیان کودکان کار کاشان گفت: اعضای انجمن حامیان کودکان کار کاشان سعی می‌کنند تا جلوی پیشرفت این پدیده نو ظهور در شهر به ویژه در مناطق حاشیه نشین گرفته شود و با شناسایی این کودکان و پس از جلب اعتماد خانوداه هایشان هر کودک را به فراخور توانایی و استعدادش حمایت کنند.
خاموشی با بیان اینکه تلاش برای شناسانی کودکان کار ادامه دارد، افزود: انجمن حامیان کودکان کار شهرستان کاشان، کار خود را با شناسایی 12 کودک کار در حاشیه شهر شروع کرد که برخی از آن‌ها محصل بوده و برخی از رفتن به مدرسه محروم هستند.
وی با اشاره به این که احترام به کودک مهم‌ترین اصل این گروه است، گفت: در تمام برنامه حفظ عزت نفس کودکان و اعتمادسازی کودک و خانواده‌هایشان در راستای کمک و حمایت از آن‌ها در اولویت است.

منبع:خبرگزاری ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار