14294
۰۱ دی ۱۳۹۵

نجات مادر و دو کودک از مرگ حتمی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حادثه گازگرفتگی در یک خانه ۶۰ متری خبر داد و گفت: خوشبختانه هر سه مصدوم حادثه زنده به بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش کودک پرس، سید جلال ملکی  درباره جزییات این حادثه گازگرفتگی گفت: در وقوع حادثه گازگرفتگی در محله تهرانسر به سامانه سازمان آتش نشانی اعلام شد. بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۱۰۴۴ به محل حادثه در بلوار لاله اعزام و مشخص شد حادثه در واحد ۶۰ متری طبقه اول یک مجتمع ۴ طبقه رخ داده است.

وی ادامه داد: با حضور آتش نشانان در محل حادثه مشخص شد اعضای یک خانواده سه نفره شامل مادر ۳۰ ساله و دو کودک ۸ و ۵ ساله دچار گاز گرفتگی شده بودند که مادر جوان توانسته بود در واحد را باز و موضوع را به همسایه ها اعلام کند.

ملکی افزود: این سه نفر بلافاصله به خارج ساختمان منتقل و در معرض هوای آزاد قرار گرفتند. با حضور عوامل اورژانس و اقدامات اولیه در محل حال این سه عضو خانواده رو به بهبودی رفته و از مرگ نجات یافتند. و برای سیر مراحل درمانی توسط عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه به بیمارستان منتقل شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با بیان اینکه کارشناس حاضر در محل علت این حادثه را نقص دودکش اعلام کرد و به شهروندان توصیه کرد در خانه های قدیمی راه انتقال گاز مونوکسید کربن حتما باید دارای لوله مجزا باشد و در پشت بام نیز با استفاده از لوله های بخاری باید حداقل دو متر بر لوله کار گذاشته در دیوار اضافه شده و سر لوله ها باید دارای کلاهک اچ شکل باشد.

ملکی گفت: در روزهای سرد راه کنده شده در دیوار جوابگو نیست و ممکن است گازها به داخل خانه پس زده شود. لذا مسیر برای رفت و آمد هوا باید در خانه ها مهیا باشد تا شاهد بروز گازگرفتگی نباشیم.

منبع: خبرگزاری شورا آنلاین

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار