142829
۰۸ اسفند ۱۳۹۶

درخشش شطرنج‌باز ۱۷ساله ایرانی در مسکو

بازی‌های درخشان «محمد امین طباطبایی» نوجوان ۱۷ ساله شطرنج ایران در میان بزرگان شطرنج دنیا که در رقابت‌های معتبر بین‌المللی «ایرفلوت» روسیه گردهم آمدند، توجه همه صاحب‌نظران شطرنج را جلب کرد.

به گزارش کودک پرس ، استاد بین المللی شطرنج ایران در هفتمین دور رقابت های بین المللی شطرنج ایرفلوت مسکو «کریشنان ساشیکیران» استاد بزرگ قدرتمند هند و قهرمان سابق آسیا را با درجه بین المللی 2671 شکست داد و به همراه «ولادیسلاو کووالف» بلاروسی در صدر جدول رده بندی قرار گرفت.
رقابت های بین المللی شطرنج «ایرفلوت» مسکو یکی از معتبرترین رقابت های شطرنج جهان است که هر ساله شمار قابل توجهی از برترین های دنیا را گردهم می آورد. در رقابت های امسال، 94 شطرنج باز مطرح دنیا حضور دارند.

طباطبایی که در دور ششم «ولادیمیر فدوسیف» استاد بزرگ روسی با درجه بین المللی 2724 و بخت نخست قهرمانی در این رقابت های را شکست داده بود، در دور هفتم در یک بازی تحسین برانگیز دیگر، استاد بزرگ سرسخت هندی را از پیش رو برداشت و 5.5 امتیازی شد.

استاد بین المللی «علیرضا فیروز جاه» نوجوان 14 ساله ایرانی در دیگر بازی این مرحله مقابل «گوجراتی ویدیت سانتوش» سوپر استاد بزرگ هندی با درجه 2723 و بخت دوم قهرمانی به یک تساوی ارزشمند دست یافت و 3.5 امتیازی شد. «آرین غلامی» نیز برابر استاد بزرگ «سونیلدوث لینا نارایانان» از هند به تساوی رسید و سه امتیازی شد.

همچنین استاد بزرگ پرهام مقصودلو در دور هفتم نتیجه را به «آنتون کوروبوف» نماینده اوکراین واگذر کرد و همچنان با چهار امتیازی باقی ماند.
عصر سه شنبه در دور هشتم رقابت های بین المللی شطرنج ایرفلوت مسکو نمایندگان ایران مقابل حریفانی از بلاروس، روسیه و چین قرار می گیرند.

این رقابت ها تا فردا – چهارشنبه – ادامه دارد.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار