14255
۳۰ آذر ۱۳۹۵

ایجاد 4 هزار شغل برای جوانان در مهدکودک‌ها

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به ایجاد شغل برای 4 هزار جوان در مهدکودک‌ها،گفت: نزدیک به 50 هزار کودک زیر سن دبستان تحت برنامه‌های آموزشی بهزیستی هستند.

به گزارش کودک پرس، محسن ارشدزاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در استان بیش از یک هزار مهدکودک فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: مهد کودک‌ها توسط بخش غیردولتی و خصوصی با مجوز اداره کل بهزیستی استان تاسیس گردیده‌اند که 500 مهدکودک در روستاها و بقیه در شهرها فعالیت دارند.

وی در خصوص ارائه بسته‌‌های آموزشی به مهدکودک‌‌‌ها، خاطرنشان ساخت: تمامی خدمات و بسته های آموزشی با تایید سازمان بهزیستی کشور در مهدکودک‌ها توزیع می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه بهبود وضعیت مناطق محروم در اولویت کاری هستند، افزود: مناطق روستای و همچنین حمایت از کودکان حاشیه نشین شهر در اولویت بوده و تسهیلات تهیه نیاز های آنان در اختیار والدین قرار می‌گیرد.

ارشدزاده در خصوص مقررات ساخت مهدکودک‌ها، بیان داشت: متاسفانه 90 درصد مهدکودک‌ها در ساختمان‌های مسکونی فعالیت می‌کنند که باید به فکر ایجاد محلی مناسب برای مهدکودک‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه 4 هزار جوان مشغول کار در مهدکودک‌های استان می‌باشند، افزود: یکی از شاخص های توسعه یافتگی کشور بهره‌مندی 70 درصدی کودکان زیر دبستان از برنامه های مهدکودک می‌باشد که متاسفانه در استان ما حدود 30 درصد بوده که اکثر فرزندان شاغلان و کارکنان می‌باشند که با هدف نگهداری به مهدکودک ها مراجعه می‌کنند.

منبع:خبرگزاری دانا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار