142227
۰۶ اسفند ۱۳۹۶
پزشکان با موفقیت زائده‌ای در جمجمه یک کودک را خارج کردند؛

توموری به اندازه توپ فوتبال در سر یک دختر هندی+ عکس

تومور نادری با وزن ۳ کیلو و به بزرگی یک توپ فوتبال که درون جمجمه یک دختر هندی رشد کرده بود، طی یک عمل جراحی موفقیت‌آمیز از سر این کودک ۴ ساله خارج شد و او توانست به زندگی عادی خود بازگردد.

به گزارش کودک پرس ، «رینو» دختر بچه هندی به همراه والدین و ۶ خواهر و برادرش در شرق «اوتار پرادش» زندگی می‌کند. تومور ۳ کیلویی از زمان تولد روی سر او رشد کرده بود و هر روز بزرگ‌تر می‌شد و به گفته پزشکان، هر لحظه احتمال ترکیدن آن وجود داشت و جان «رینو» در معرض خطر بود.
مادر «رینو» که یک کارگر خانگی است، می‌گوید: «در ابتدا تومور سر او کوچک بود و ما تصور می‌کردیم تنها یک جوش است که بزودی بهبود می‌یابد ولی بمرور شروع به بزرگ شدن کرد و با هر بار دست زدن به تومور فرزندم شروع به گریه می‌کرد و حتی خوابیدن و دراز کشیدن هم برایش دشوار شده بود و درد زیادی می‌کشید».

 

 

پدر و مادر او نمی‌توانستند برایش کاری کنند و حتی به دلیل نداشتن پول کافی، قادر به بستری کردن او برای انجام عمل جراحی هم نبودند تا این‌که مدتی قبل تصاویر «رینو» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و با رسیدن خبر آن به نخست وزیر ایالت «اوتار پرادش»، او دستور داد گروهی از جراحان دانشگاه پزشکی King George این عمل را به طور رایگان انجام دهند.
این زائده در ‌‌نهایت، در ۲۲ دسامبر سال ۲۰۱۵، از جمجمه رینو برداشته شد.
چنین توموری، دومین تومور شناخته شده در دنیا به شمار می‌رود که روی قسمت مربوط به بینایی مغز رشد کرده بود و به رغم خوش‌خیم بودن آن، در صورت عمل نشدن، احتمال بدخیم شدن آن وجود داشت و ممکن بود رشد این کودک را تحت تأثیر قرار دهد.

عمل برداشتن تومور نیز حساسیت زیادی داشت زیرا با توجه به قرار گرفتن تومور در ناحیه مرتبط بابینایی، کوچک‌ترین آسیبی به اعصاب این ناحیه می‌توانست نابینایی «رینو» را به دنبال داشته باشد.
پس از اتمام موفقیت‌آمیز این عمل، پزشکان زنده ماندن این دختربچه هندی را یک معجزه دانستند.

 

 

 

منبع: سلامت آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار