14208
۳۰ آذر ۱۳۹۵

12 هزار جلد کتاب، اهدایی به کتابخانه ها و بخش های فرهنگی در گلستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی گلستان گفت : در نیمه اول امسال افزون بر 12هزار جلد کتاب در حوزه های دینی، عمومی، تخصصی و کودک و نوجوان به ارزش یک میلیارد و 745میلیون ریال به کتابخانه ها و بخش های فرهنگی استان اهدا شد.

به گزارش کودک پرس، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، افزود: کتاب های عمومی اهدایی شامل ٩٩٢ جلد و به ارزش ریالی 328 میلیون ریال بوده است.
به گفته وی؛ ٥هزار و ٥٩٢٢ کتاب تخصصی نیز اهدا شده که هزینه تامین آنها به ارزش ٦٥٠ میلیون ریال است، همچنین بیش از ٤هزار کتاب در حوزه دینی به ارزش ٦٩٤میلیون ریال می باشد.
مدیر کل ارشاد اسلامی گلستان اضافه کرد که در راستای توسعه فرهنگ مطالعه و علاقه مندی کودکان و نوجوانان به کتابخوانی نیز یکهزار و 372 جلد کتاب در این حوزه اهدا شده است.
وی کتاب را بهترین وسیله انتقال میراث ادبی به نسل های آینده بیان کرد و افزود که کتاب به انسان کمک می کند تا میراث فرهنگی و ارزش های دینی و تاریخی خود را بیشتر بشناسد.
حجت الاسلام فضیلت نقش خانواده را در شکل گیری و نهادینه کردن عادت حسنه کتابخوانی مهم دانست و گفت که عادت به کتابخوانی لازم ،اما کافی نبوده و می بایست نسبت به تحکیم و تداوم آن تلاش کنیم.

منبع :خبرگزاری ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار