141909
۰۵ اسفند ۱۳۹۶
معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان خبر داد؛

اجرای طرح ایمنی مدارس در حاشیه راه‌های همدان

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از اجرای طرح ایمنی مدارس حاشیه راه‌های همدان خبر داد و گفت: این طرح با هدف كاهش تصادفات جاده‌ای در ميان قشر آسيب‌پذير كودك و نوجوان، آموزش قوانين و مقررات راهنمايی و رانندگی و ايمنی عبور و مرور است.

به گزارش کودک پرس ، پیش از ظهر امروز دانش‌آموزان دوره ابتدایی روستای تفریجان آموزش‌های ایمنی و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی عبور از جاده را فرا گرفتند.

در این طرح که به همت اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان و به منظور ارتقای سطح ایمنی عبور و مرور دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها برگزار شد، معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان اظهار کرد: ارتقای سطح ایمنی عبور و مرور دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها گامی موثر در خصوص رشد و آگاهی آنها به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

 

مصطفی پناهنده هدف از اجرای طرح ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها را کاهش تصادفات جاده‌ای در میان قشر آسیب‌پذیر کودک و نوجوان، آموزش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و ایمنـی عبور و مرور دانست و گفت: در کنار مباحث آموزش ایمنی به دانش‌آموزان مدارس واقع در حاشیه راه‌ها، ایمن سازی فیزیکی و آرام‌سازی ترافیک مقابل مدارس نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی، طرح ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها را موجب توسعه فرهنگ ترافیک و کاهش حوادث رانندگی عنوان و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح در سال‌های اخیر در مدارس، حوادث جاده‌ای به شدت کاهش یافته است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان بیان کرد: توزیع لوازم التحریر، کیف، کتاب، دفتر و بازی‌های ترافیکی به دانش‌آموزان مدارس طرح در طی دوره طرح از جمله برنامه‌های این اداره‌کل به منظور ارتقا ایمنی این مدارس بوده است.

 

وی به اهم اقدامات انجام شده در طرح ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه‌های استان همدان اشاره کرد و یادآور شد: نصب چشم گربه‌ای در محدوده مدارس، اجرای خط کشی عابر پیاده، نصب چراغ‌های چشمک زن و نصب تابلوهای اخطاری و هشدار دهنده نیز از جمله کارهایی است که برای ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها انجام شده است.

در این برنامه، مباحث مربوط به قوانین راهنمایی و رانندگی و نحوه عبور و مرور دانش‌آموزان در جاده به شکل عملی به دانش‌آموزان آموزش داده شد و در ادامه نیز کیف و بسته‌های دفتر و کتابچه ایمنی بین دانش‌آموزان توزیع شد.

 

طرح ایمن‌سازی آموزشی در 25 مدرسه روستای حاشیه راه‌های استان همدان به همت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا است.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار