14172
۲۹ آذر ۱۳۹۵

حمایت از ۱۵۰ کودک کار در شهر رشت در دستور کار قرار دارد

رئیس اداره بهزیستی رشت با بیان اینکه ۸۰ کودک کار توسط بهزیستی رشت مددرسانی شدند گفت: حمایت از ۱۵۰ کودک کار در شهر رشت در دستور کار قرار دارد.

به گزارش کودک پرس،ام‌البنین انساندوست در نشست کارگروه اشتغال با محوریت کودکان کار در فرمانداری رشت اظهار داشت: بر اساس استانداردهای یونیسف افراد شاغل زیر 18 سالکودکان کار محسوب می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رشت با تاکید بر اهمیت وضعیت تحصیلی کودکان گفت: کودکان کار به‌دلیل شرایط و محیط بد معیشتی و اقتصادی ناچار به اشتغال هستند و آثار تخریبی وارد شده بر آنان تا سنین بزرگسالی ادامه خواهد داشت.

انساندوست شناسایی تعداد 108 کودک کار در سطح شهرستان رشت را از اقدامات اخیر دانست و افزود: حمایت‌هایی در جهت سازماندهی 11 نفر از این تعداد انجام شده است و 80 کودک کار نیز توسط بهزیستی رشت مددرسانی شدند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رشت افزود: به‌منظور حل شرایط موجود کودکان کار که در جهت اشتغال در سطح رشت و مکان‌های عمومی که زیبنده شهرستان پیشرفته و توسعه یافته رشت نیست در حال کار هستند نیازمند نگاهی کاربردی و ارائه راهکارهایی دائمی هستیم.

وی گفت: تا زمانی که درآمدی جایگزین درآمد کودکان کار نشود این آسیب در سطح جامعه برطرف نخواهد شد و برخی رفتارهای ناشایسته کودکان کار از بعد اجتماعی و فرهنگی وضعیتی است که نیازمند برنامه‌های دنباله‌دار اجتماعی و فرهنگی کودکان کار در سطح جامعه است.

انساندوست با بیان اینکه نیازمند پیگیری برنامه‌ها در گروه‌های  20 نفره و با کمک و حمایت سازمان‌ها و سمن‌ها هستیم افزود: با ادامه این روند خواهیم توانست جهت حمایت از  150 کودک کار موجود در شهر رشت برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی در بهزیستی گیلان در حیطه تلاش جهت شناسایی کودکان انجام شده و تعداد 30 نفر از این کودکان هیچگونه همکاری با سازمان ندارند گفت: با تلاش در جهت ایجاد فرهنگ مناسب خواهیم توانست آنها را به مراکز بهزیستی سوق داده و از خدمات مربوطه بهره‌مند سازیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار