141686
۰۳ اسفند ۱۳۹۶
رئیس پلیس فتا استان اصفهان خبر داد:

برگزاری پروژه ملی کودک و اینترنت (کوا) برای دانش‌آموزان

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: پروژه ملی کودک و اینترنت (کوا) باهدف آشنايى كودكان و نوجوانان با آسيب‌ها و تهديدات فضاى مجازی در اصفهان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، سرهنگ مرتضوی در تشریح این خبر گفت: این طرح با مشاركت پليس فتا، اداره كل آموزش‌ و پرورش و اداره كل فناوری اطلاعات و ارتباطات‌ باهدف ارائه آموزش استفاده از فرصت‌های فضای مجازی و شناسايی تهديدات فضای مجازی در محل سالن شهید بهشتی ناحیه 5 و سالن شهید چمران ناحیه 4 اداره آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این کارگاه‌ها که موضوع آن صیانت از خانواده و کودکان و اینترنت برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی و دوره‌های اول و دوم دبیرستان بود، آسیب‌های مختلف فضای مجازی در قالب نمایش عروسکی، پخش موشن‌گرافی و سخنرانی کارشناس پلیس فتا و ریس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش برای دانش آموزان حاضر تشریح و راهکارهای مقابله با این تهدیدات و فرهنگ استفاده امن و صحیح از فضای مجازی به مخاطبین آموزش داده شد.

اين مقام ارشد انتظامی گفت: اين پليس در گام نخست به شناسايی تهديدات و چالش‌های مؤثر در حوزه کودک و اينترنت (از قبيل اعتياد اينترنتی، بازی‌های رايانه‌ای، آسيب‌های جسمی و روحی، مزاحمت‌های آنلاين، گوشی‌های هوشمند، عضويت پيش از موعد كودكان و نوجوانان در شبكه‌های اجتماعی، بلوغ زودرس و …) اقدام نموده و فرصت‌ها، راهکارها و خدمات حفاظتی، قانونی و امنيتی در حوزه کودک و اينترنت، آموزش و افزايش آگاهی دانش‌آموزان از فرصت‌ها و تهديدات فضای مجازی را كه از اهداف کلان طرح کوا می‌باشند، مورد توجه قرار داده است.

سرهنگ مرتضوی گفت: اینترنت مانند تمام وسایل ارتباط جمعی جنبه‌های مثبت و منفی دارد و استفاده‌ نادرست از آن می‌تواند نیروی پویا و کارآمد کشور به ویژه کودکان و نوجوانان را تهدید کند. تنهایی، افسردگی و اضطراب برخی از مشکلات احتمالی است که کودکان در استفاده بیش از حد از اینترنت به صورت آنلاین با آن مواجه هستند.

در پايان برگزارى اين كارگاه آموزشى ضمن پذيرايى، بين كليه حاضرين در جلسه فرم‌هاى نظرسنجى توزيع گرديد تا با جمع‌بندى موارد ذكر شده در اين جلسات بتوان بر ارتقاى مطالب ارائه شده افزود و تهدیدات و چالش‌های موثر در حوزه کودک و اینترنت را بيش از پيش مورد شناسايى و بررسى قرار داد.

 

 

 

منبع: پلیس فتا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار