14152
۲۹ آذر ۱۳۹۵

دبیر مرجع ملی حقوق کودک: کودکان به طور ویژه در منشور حقوق شهروندی لحاظ شدند

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: کودکان به عنوان قشر نیازمند به دفاع از خود به طور ویژه در منشور حقوق شهروندی لحاظ شدند.

به گزارش کودک پرس، مظفر الوندی در حاشیه رونمایی از آیین منشور حقوق شهروندی، گفت: هنگام تهیه و تدوین منشور حقوق شهروندی پیشنهاد کردیم در حوزه حقوق کودک، موارد متعدد در نظر گرفته شود چون معمولا قشری که توان دفاع از خود را ندارد به حمایت بیشتر نیاز دارد.
وی اضافه کرد: کودکان قادر به دفاع از حق خود نیستند و به همین دلیل این آینده سازان جامعه به حمایت همه جانبه نیاز دارند.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک تصریح کرد: دستگاه حاکمیتی و نهادهای مدنی باید حقوق کودکان را استیفا کنند.
الوندی یکی از اصول مهم قانون اساسی که آن را میثاق ملی هم می نامیم، بحث حقوق ملت در حوزه های مختلف برشمرد و اظهار کرد: برخی حقوق مطرح شده در قانون اساسی و قوانین عادی، منشأ جهانی و حقوق بشری دارد که حقوق کودک یکی از این موارد است.
وی ادامه داد: این دسته از قوانین محصور به هیچ کشوری نیست اما برخی حقوق، منشأ کشوری دارد و به یک جامعه خاص محدود می شود.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک ، حقوق شهروندی را حقوقی با منشأ کشوری عنوان کرد و گفت: منشور حقوق شهروندی که امروز قرار است با حضور رئیس جمهوری رونمایی شود به نوعی به همه حوزه های حقوق انسان ها أعم از زن، مرد ، کودک مربوط است و این حقوق در چارچوبی، مشخص شد تا همه کارگزاران و مسئولان آن را رعایت کنند.
الوندی این منشور را یادآوری و تصریح دوباره بر قوانین موضوعه در قانون اساسی و دیگر قوانین کشور دانست و افزود: این منشور در استیفای حقوق و رعایت حقوق شهروندان حساسیت ، ایجاد و مسئولان را به اجرای هر چه بهتر حقوق شهروندی، ملزم می کند.
به گزارش ایرنا در آیین رونمایی از منشور حقوق شهروندی ، رئیس جمهوری ، تنی چند از وزرا، حقوقدانان و نخبگان، نمایندگان سازمان های مردم نهاد، نمایندگان أدیان توحیدی و جمعی از شهروندان حضور دارند.
منبع : خبرگزاری دولت

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار