14119
۲۹ آذر ۱۳۹۵

وجود ۴۸۰۰ کودک کار و خیابان در مراکز اقامتی تهران

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: در مورد افراد کارتن‌خواب‌ مشکل کمبود مراکز نگهداری داریم هر چند موردی نبوده که پس از مراجعه برگردانده شود اما نیاز به مراکز جدید و افزایش تعداد آن وجود دارد.

به گزارش کودک پرس،اصغر باقری گفت: تمام تلاش ما این است که در فصل سرما که مشکلات معتادان خیابانی و کودکان کار نسبت به سایر فصول مضاعف می‌شود از آنها حمایت کنیم تا افراد به تناسب موقعیت خود در محیطی خوب ساماندهی شوند.

وی با تأکید بر حمایت ویژه از کودکان کار و خیابانی، گفت: سازمان بهزیستی با کمک کلینیک‌های مددکاری که دارای مجوز از سازمان هستند و گروه‌های خانواده و کودک که از سازمان بهزیستی مجوز گرفته اند اقدام به شناسایی این کودکان کرده و در ارتباط با کارتن‌خواب‌ها 215 مرکز اقامتی بهبودی وجود دارد.
باقری ادامه داد: مراکزی هم از سوی سازمان بهزیستی مجوز دارند که از سوی شهرداری اداره می‌شود و به نگهداری و سروسامان دادن کودکان خیابانی مشغولند.
مدیر کل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه به مراکز جدید نگهداری کودکان کار و خیابانی نیاز داریم، گفت: در حال حاضر کودکی که روی دست جامعه بماند نداریم و به محض اینکه در مراکز ویژه تشخیص هویت می‌شوند سروسامان می‌گیرند اما در مورد کارتن‌خواب‌ها این مشکل است هر چند که موردی نبوده که پس از مراجعه برگردانده شود اما نیاز به مراکز جدید و افزایش تعداد آن وجود دارد.
وی با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد کودکان کار و خیابانی در تهران وجود ندارد،‌گفت: در مراکز بهزیستی 3800 کودک و در مراکز متعلق به شهرداری یکهزار کودک نگهداری می‌شود.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار