14105
۲۹ آذر ۱۳۹۵

حمایت از ۸۰ کودک نیازمند ساوجی در مؤسسه خیریه هم‌ نفس

مدیرعامل مؤسسه خیریه هم‌ نفس ساوه گفت: در این مؤسسه مردم نهاد ۸۰ کودک تحت حمایت‌های مالی، فرهنگی، آموزشی و ... قرار دارند، حمایت از مؤسسات مردم نهاد نباید صرفاً مالی باشد بلکه خیرین می‌توانند با استفاده از تخصصی که دارند مؤسسات را یاری کنند.

به گزارش کودک پرس، آرش اکبری یاری، مدیرعامل مؤسسه خیریه هم‌ نفس، با اشاره به پیشینه این مؤسسه مردم نهاد گفت: مؤسسه هم نفس ۱۹ فروردین سال ۹۵۵، در رده شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری ساوه ثبت شد.
وی ادامه داد: مؤسسه هم نفس به صورت هیئت مدیره اداره می‌شود این مؤسسه جزو سازمان‌های مردم نهادی است که زیر نظر فرمانداری ویژه شهرستان ساوه و در راستای ارائه خدمات اجتماعی فعالیت می‌کند، هدف اصلی ما حمایت از کودکان بی‌سرپرست، بدسرپرست و کودکان کار نیازمند است.
اکبری یاری با اشاره به  حمایت خیرین از مؤسسه گفت: ما بعد از شناسایی کودکان در معرض آسیب از آنها حمایت مالی، آموزشی، فرهنگی، درمانی، حقوقی و… می‌کنیم کسانی که تحت حمایت مالی قرار می‌گیرند هر کدام یک حامی اختصاصی دارند و هر ماه مبلغ پانصد هزار ریال به حساب آنها واریز می‌شود در این مؤسسه ۸۰ کودک تحت حمایت قرار دارند و از این تعداد ۶۰ کودک حمایت مالی می‌شوند.
مدیرعامل مؤسسه هم نفس با اشاره به جذب نیروی داوطلب گفت: مؤسسه هم نفس مردم نهاد است و هیئت مدیره نقش واسطه بین خیرین و کوکان در معرض آسیب را دارد، درواقع کار اصلی توسط مردم و خیرین انجام می‌شود هر فردی با توجه به تخصصی که دارد می‌تواند در معاونت‌های مؤسسه فعالیت کند، در این مؤسسه همه فعالیت‌ها عام‌المنفعه و بدون هیچ چشم‌داشتی انجام می‌شود.
اکبری یاری ادامه داد: در اوایل فعالیت مؤسسه، با مشکلات متعددی مواجه بودیم برخی از خانواده‌ها توانایی تأمین حتی غذای روزانه خود را نداشتند اما به لطف خداوند و حمایت خیرین این مشکلات برطرف شد، در حال حاضر در زمینه‌ رفع مشکلات فرهنگی و روانشناسی کودکان تحت حمایت قدم برمی‌داریم، همچنین بحثی که به تازگی در ساوه با آن روبه‌رو شده‌ایم کودک‌آزاری است که معاونت حقوقی مؤسسه این موضوع را پی‌گیری می‌کند.
اکبری یاری در ادامه در مورد مشکلات و نوع حمایت‌ها گفت: حمایت‌ها، حتماً نباید به صورت مالی باشد بزرگ‌ترین حمایت از مؤسسات مردم نهاد حمایت از طریق تخصص است ما پزشکانی داریم که به صورت رایگان کودکان را ویزیت می‌کنند یا اساتیدی داریم که در زمینه آموزشی ما را یاری می‌دهند اما به لحاظ سخت افزاری بزرگ‌ترین مشکل مؤسسه هم نفس نداشتن تجهیزات اداری مانند میز، رایانه و …است.
اکبری یاری در پایان با اشاره به تأثیرگذاری مؤسسات مردم نهاد در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی گفت: در مدت کوتاهی که از فعالیت مؤسسه هم نفس می گذرد، اساتید آموزشی و فرهنگی ما اظهار می‌کنند که رفتار کودکان تحت حمایت و سبک زندگی آنها تغییرات زیادی کرده است، بسیاری از این کودکان حتی یک با هم سفر زیارتی نرفته بودند بسیاری از آنها حتی نمی‌دانستند استان قم کجای نقشه است درحالیکه ساوه فاصله چندانی با قم ندارد، اما به لطف خیرین، همین کودکان به سفر زیارتی اعزام شدند تا خاطرات خوبی از دوران کودکی خود ثبت کنند.

منبع : خبرگزاری ایکنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار