14102
۲۹ آذر ۱۳۹۵

خانواده‌ها هم در حوزه برنامه‌سازی کودک نقش مهمی دارند

داریوش فرضیایی مجری برنامه تلویزیونی محله گل و بلبل گفت:خانواده‌ها هم در حوزه برنامه‌سازی کودک نقش مهمی دارند

به گزارش کودک پرس، عمو پورنگ در خصوص فراگیر شدن انیمیشن‌های غربی به جای تولیدات داخلی کشور، بیان‌کرد: ما هیچ وقت به عنوان برنامه سازان کودک نمی توانیم درب خانه‌ها و چشمانمان را به روی دنیای فناوری جهان و تولیدات خارجی ببندیم، در این مسیر مهم همسو بودن خانواده‌ها است، شما تا مادامی که کودک را تنها جلوی تلویزیون رها کنید، آن‌هم هر شبکه و برنامه‌ای که دوست داشته‌باشد را می‌بیند و فرهنگ همان فضا را تقلید می‌کند.

وی ادامه داد: به عقیده من بزرگترها هم باید با دغدغه‌ی فرهنگسازی ایرانی در حوزه کودک همسو شوند و در انتخاب برنامه و یا سرگرمی‌های فرزندانشان دقت داشته باشند.

داریوش فرضیایی با بیان اینکه ما همیشه توپ مشکلات را به زمین تلویزیون می اندازیم، درخصوص راهکار و الگو بودن خانواده‌ها برای کودکان اظهار‌داشت: مشکل ما اینجاست که چرا تلویزیون با پخش انیمیشن‌های غربی موافق است، اما در اصل باید پرسید که شما پدر و مادر برای فرزندانتان چه کرده‌اید؟‌ آیا شما می توانید خودتان الگوی مناسبی برای کودکانتان الگو باشید؟ تولیدات و فرهنگسازی ما به عنوان برنامه ساز در رسانه یک سمت و انتخاب و تربیت خانواده‌ها سوی دیگری است، به همین جهت سهم ما و خانواده ها در این امر برابر و هرکدام ۵۰ درصد سهم داریم.

وی تصریح کرد: اگر من میگویم کودکان نباید بدون حضور خانواده‌ها در فضای مجازی حضور داشته باشند، چه اشکال دارد شما پیش از اینکه تلفن همراه و یا وسیله ارتباط جمعی را بخرید، با فرزندتان زمانی را به نحوه یادگیری و کارکرد برنامه های اینترنتی صرف کنید؟ اما متاسفانه امروزه بزرگسالان ما زمانی به این خطر واقف می شوند که فرزندانشان با هجوه برنامه های اینترنتی روبه‌رو شده و برای پیشگیری دیر شده است.

داریوش فرضیایی در پایان خاطرنشان کرد: این درست که تولیدات انیمیشنی ما کم است، اما دیده شدن و بیشتر شدن آن مستلزم نگاه و بهای بیشتر مسئولان از نظر مالی است، ولیکن به عقیده من خانواده ها باید تاکید داشته باشند که تمام این برنامه ها و محصولات بومی خودمان نیز دست کمی از تولیدات خارجی ندارد، این خانواده ها هستند که باید بدانند کدام برنامه و یا کدام شبکه مناسب کودکان است، متاسفانه خانواده های ما به بهانه یادگیری زبان با پخش انیمیشن های خارجی کودکان خودشان را با دنیا و فرهنگ دیگری آشنا می کنند.

منبع: خبرگزاری کواره

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار