140563
۲۸ بهمن ۱۳۹۶

مشکلات تولید و طرح مناسب برای لباس کودک

علی انصاری داور نخستین جشنواره ملی لباس و طراحی کودک و نوجوان از مظلومترین رسته لباس بچگانه بین لباس‌های مردانه و زنانه سخن گفت و بیان کرد که نبود طرح‌های مناسب برای تولید کار را محدود کرده است.

به گزارش کودک پرس ، علی انصاری اظهار داشت: هر سال در جشنواره مد و لباس فجر شاهد استقبال طراحان در رسته لباس بانوان و آقایان بودیم و رسته لباس کودک چندان مورد توجه قرار نمی گرفت.
وی ادامه داد: مجزا شدن این بخش باعث توجه بیشتر به این رسته شد که شاهد حضور جوانان طراح در زمینه لباس کودک با امید و نشاط بیشتر بودیم همچنین باعث ارتقای سطح کیفی و کمی جشنواره شد.

داور جشنواره با اشاره به اینکه در رسته لباس کودک و نوجوان حجم واردات قانونی و غیر قانونی بیشتر است گفت: تعداد برندهای خوب تولید لباس بچگانه در ایران بسیار کم است که با برگزاری این جشنواره می توان به تولید آثار خلاقانه و نو برای تولید انبوه امیدوار بود.

انصاری با اشاره به بحث مواد اولیه در لباس کودک و نوجوان بیان داشت: باید در تولید لباس این گروه به الیاف و جنس پارچه دقت کرد که از مواد طبیعی استفاده شود ولی متاسفانه دسترسی نا مناسب به مواد اولیه صنعت نساجی را با چالش هایی مواجه کرده است که امیدواریم بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و طراحی پارچه کودک و نوجوان از تاریخ 24 تا 27 بهمن ماه در محل مرکز آفرینش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا شد و شامگاه امروز مراسم اختتامیه آن برگزار می شود.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار