14040
۲۸ آذر ۱۳۹۵

برگزاری اولین جشنواره شعر رضوی «جوانه‌ها» در اسفندماه

مدیر اجرایی جشنواره ملی شعر رضوی جوانه‌ها(کودک و نوجوان) گفت: اولین جشنواره استانی شعر رضوی جوانه‌ها، ۹ اسفند امسال در شهر خوسف برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس،عباسعلی بهاری، مدیر اجرایی جشنواره ملی شعر رضوی جوانه‌ها(کودک و نوجوان) با اعلام این خبر گفت: در برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر جوانه‌های رضوی، برگزاری ۳ جشنواره شعر برای شاعران خراسان جنوبی پیش‌بینی و استان به ۳ منطقه تقسیم شده است.

وی توضیح داد: شهرستان‌های خوسف، بیرجند، درمیان، سربیشه و نهبندان در یک منطقه قرار دارند که در اولین جشنواره ملی منطقه‌ای شعر جوانه‌های رضوی در خوسف شرکت می‌کنند. در این تقسیم‌بندی شهرستان‌های طبس، بشرویه، سرایان و فردوس در یک منطقه هستند و جشنواره آنها در اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.

بهاری، آخرین منطقه را شامل شهرستان‌های زیرکوه، قاین و آرین‌شهرعنوان کرد که زمان برپایی جشنواره آنها در خرداد آینده است.

به گفته وی هدف از تقسیم‌بندی منطقه‌ای شهرستان‌ها، ایجاد رقابت بین شاعران و افزایش تعداد آثار، رشد کیفی اثرها، بالا بردن سطح جشنواره و ایجاد فرصت‌های بیشتر برای علاقه‌مندان در استان است. با برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای، فعالیت اداره‌های شهرستانی و مجری و دستگاه‌های اجرایی افزایش یافته وعلاوه بر این که به ارتقای توان شاعران هر منطقه نیز کمک شده، اتاق فکر در هر بخش تشکیل و ایده‌های جدید به جشنواره ارائه می‌شود.

بهاری تاکید کرد: همه شاعران استان در حوزه کودک و نوجوان بدون محدودیت سنی مجاز به شرکت در این جشنواره‌ها هستند و فقط باید آثار ارسالی در حوزه کودک و نوجوان باشد.

وی اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های مرتبط با سیره اهل بیت(ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار در حوزه فرهنگ رضوی و … را از اهداف جشنواره‌های شعر رضوی برشمرد و ادامه داد: شرکت‌کنندگان از نظر تعداد آثار ارسالی وهمچنین قالب انتخابی شعر( کلاسیک و نو …) محدودیت ندارند و ارائه همزمان چند اثر در تمامی موضوع‌ها بدون مانع است.

بهاری تاکید کرد: اشعار ارسالی باید ویژه گروه سنی الف و ب؛ «کودک و نوجوان» بوده و در جشنواره یا مسابقه دیگری منتشر نشده باشد. اطلاع‌رسانی، ثبت نام و ارسال اثر از طریق پورتال شمس توس و نشانیkhorasanjonobi.shamstoos.ir خواهد بود.

منبع :خبرگزاری بین المللی قرآن

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار