140120
۲۵ بهمن ۱۳۹۶
هاشم سعیدی شکوه عنوان کرد؛

جشنواره قرآنی کودک را به یک برند استانی تبدیل کنیم

هاشم سعیدی شکوه مدیر عامل اتحادیه قرآنی استان همدان خواستار تبدیل جشنواره قرآنی کودک و نوجوان به یک برند استانی همچون جشنواره تئاتر شد.

به گزارش کودک پرس ، هاشم سعیدی شکوه، مدیر عامل اتحادیه قرآنی استان همدان، در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با موضوع بررسی تعامل با اتحادیه موسسه‌های قرآنی اظهار کرد: جامعه ما قرآنی است اما متأسفانه کمتر به نهاد‌های قرآنی بها داده می‌شود.
وی با بیان اینکه این اتحادیه قرآنی مجموعه‌ای مردمی است افزود: در تشکل‌های مردم نهاد تنها مردم می‌توانند به داد یکدیگر برسند، بودجه قرآنی در سال ۹۵، ۹۶ و ۹۷ به ترتیب ۲۰۰ میلیارد، ۱۰۰ میلیارد و ۴۰ میلیارد تومان بود که ریالی از آن تحقق نیافت.

سعیدی شکوه با بیان اینکه کا‌رهای مردمی همواره با کیفیت‌تر از کار‌های نهاد‌های دولتی انجام می‌شود اضافه کرد: اختصاص فضایی از تالار قرآن به اتحادیه قرآنی استان جهت برگزاری برنامه ها و فعالیت‌های آموزشی قرآن، واگذاری برنامه‌های فرهنگی_قرآنی شهرداری به اتحادیه از جمله درخواست‌های این مجموعه از شورای شهر است.

مدیر عامل اتحادیه قرآنی استان با اشاره به اینکه جشنواره قرآنی پوشش خبری و حمایت مالی مناسبی ندارد ادامه داد: جشنواره قرآنی کودک و نوجوان باید همچون جشنواره تئاتر به عنوان یک برند استانی مطرح باشد.
وی با بیان اینکه استقبال از جشنواره قرآنی کودک و نوجوان سال جاری بسیار خوب بود گفت: هدف از برگزاری این جشنواره کشف استعداد‌ها است، استان همدان با استعداد‌های بسیاری در حوزه فرهنگ، هنر و قرآن است که متأسفانه به دست فراموشی سپرده شده است.

 

پرداختن به پرورش استعدادهای قرآنی در دستور کار این اتحادیه قرار دارد
سعیدی شکوه عنوان کرد: این مجموعه دو سالی است که پرورش استعداد‌ها و نخبه‌های قرآنی را در پرونده کاری خود دارد، اگر نخبگان قرآنی شناسایی نشده و پرورش نیابند ممکن است قدم در مسیر اشتباه قرار داده و به عنوان بزهکارانی به جامعه تحمیل شوند.

مدیر عامل اتحادیه قرآنی استان با بیان اینکه از موسسات قرآنی بندرعباس، زاهدان، بوشهر و لرستان به خوبی حمایت می‌شود یادآور شد: سال گذشته به هر موسسه قرآنی تهران ۱۰ میلیون تومان اختصاص یافت، این در حالی است که بسیاری از مراکز قرآنی شهر همدان از وجود تجهیزات اولیه محروم هستند.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه به دنبال همکاری و ارتباط بیشتر با شورای شهر است افزود: تعامل این دو مجموعه می‌تواند در رفع بسیاری از مشکلات قرآنی موسسات و خانه‌های قرآن و استفاده شورای شهر از ظرفیت اتحادیه موثر واقع شود.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار