14012
۲۸ آذر ۱۳۹۵

معاینه 67 هزار کودک کرمانشاهی در طرح غربالگری

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون 67 هزار کودک در طرح پیشگیری از تنبلی چشم غربالگری شده‌اند، گفت: طرح شنوایی‌سنجی در استان نیز از ابتدای سال تاکنون برای 28 هزار نوزاد متولد شده انجام شده است.

به گزارش کودک پرس،امید قادری  اظهار کرد: مرکز غربالگری در راستای پیشگیری از انواع معلولیت‌ها راه‌اندازی شده است.

قادری با بیان اینکه هم‌اکنون مراکز شنوایی‌سنجی در سطح استان کرمانشاه فعال است، ادامه داد: مراکز غربالگری در تمامی بیمارستان‌هایی که زایشگاه دارند، فعال است.

وی به فعالیت مرکز غربالگری شهر کرمانشاه در ستاد بهزیستی اشاره کرد و افزود: ضرورت دارد که والدین به همراه نوزادان خود بعد از تولد به این مراکز برای سنجش طرح غربالگری مراجعه کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه با این روش پس از تشخیص مشکل نوزاد به مراکز دیگر برای درمان‌های تخصصی ارجاع داده می‌شود، تصریح کرد: با این کار بسیاری از مشکلات شنوایی نوزادان تشخیص داده می‌شود و قابل درمان است.

این مسؤول از رایگان بودن آزمایشات ژنتیکی برای افرادی که تمکن مادی ندارند خبر داد و گفت: در قانون بودجه سال آینده هزینه‌های آزمایش‌های ژنتیکی رایگان می‌شود.

قادری یادآور شد: زوجین قبل از ازدواج در سال آینده می‌توانند آزمایش‌های ژنتیکی غربالگری که هزینه بالایی دارد با کمک بهزیستی در راستای پیشگیری از انواع معلولیت‌ها به‌صورت رایگان انجام دهند.

وی به طرح غربالگری بینایی‌سنجی که مدتی است در مهدهای کودک‌ و خانه‌های بهداشت برای عموم آزاد است اشاره و بیان کرد: والدین باید کودکان سه تا 6 سال خود را به مراکز غربالگری ببرند، چرا که درصورت تشخیص به‌موقع مشکلات بینایی سنجی این گروه سنی قابل درمان است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون 67 هزار کودک در طرح پیشگیری از تنبلی چشم غربالگری شده است، گفت: طرح شنوایی‌سنجی نیز از ابتدای سال تاکنون در استان نیز برای 28 هزار نوزاد متولد شده انجام شده است.

منبع :خبرگزاری فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار