موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
14008
۲۸ آذر ۱۳۹۵

افزایش تولد چند قلو ها در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از وجود یک‌هزار و 617 نوزاد چندقلو تحت پوشش بهزیستی استان خبر داد و گفت: این آمار نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و همچنان در حال افزایش است.

 به گزارش کودک پرس، محسن ارشدزاده در تبریز اظهار کرد: میزان افراد دو، سه، چهار و پنج قلو تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان در سال‌جاری یک‌هزار و 670 نفر از 750 خانوار است.

وی با اشاره به اینکه کودکان دوقلو و بیشتر حداقل تا دو سالگی تحت حمایت بهزیستی هستند، گفت: بسته‌های حمایتی از این کودکان در وهله اول تهیه شیرخشک، اعطای کمک هزینه به والدین جهت تغذیه کودکان و پیشگیری از سوءتغذیه آنهاست.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: از آنجایی که اگر والدین کودکان چندقلو با مشکلات اقتصادی یا سایر مشکلات روبه رو باشند؛ برای این خانواده کمک هزینه تأمین هزینه مسکن، اشتغال و اعطای وام اشتغال‌زایی، هزینه‌های درمانی و … نیز به صورت موردی و برحسب نیاز مانند سایر مددجوها اعطا می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های سازمان بهزیستی حمایت از خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو می‌باشد تا خانواده‌هایی که مشکلات اقتصادی دارند نگران تهیه برخی از خدمات ضروری کودکان خود نباشند.

ارشدزاده با اشاره به آمار سال گذشته استان آذربایجان‌شرقی در خصوص میزان تولد کودکان چندقلو، گفت: در سال گذشته در حدود یک هزار و 450 نوزاد چندقلو در استان تحت پوشش بهزیستی استان قرار گرفته بود که این آمار برای سال‌جاری 167 کودک چندقلو اضافه شده که جای خوشبختی برای افزایش جمعیت طبق منویات مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه میزان زاد و ولد در استان زیاد شده، افزود: دلیل اصلی میزان افزایش کودکان دوقلو و یا بیشتر در استان نسبت به سال‌های گذشته بیشتر به داروهای مصرفی به زوج‌های نابارور بر می‌گردد که اثرات هورمونی می‌گذارد و در استان نیز شاهد افزایش چندقلوزایی هستیم.

منبع :خبرگزاری فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار