139993
۲۴ بهمن ۱۳۹۶

برندگان قدیمی‌ترین جایزه کتاب کودک جهان معرفی شدند

مراسم جایزه کتاب کودک «نیوبری» دیشب در نیویورک برگزار و برگزیدگان اعلام شدند. «سلام، دنیا» نوشته ارین اِنترادا کِلی به عنوان برنده مدال «نیوبری» و همچنین کتاب برتر سال توسط کتابخانه ملی آمریکا معرفی شد.

به گزارش کودک پرس ، «سلام، دنیا» نوشته ارین اِنترادا کِلی، که داستان چند دانش‌آموز از طبقه متوسط است دیشب به عنوان برنده مدال «نیوبری» و همچنین کتاب برتر سال 2017 توسط کتابخانه ملی آمریکا معرفی شد. مدال «رندولف کالدِکات» که به بهترین تصویرگری کتاب کودک داده می‌شود نیز به ماتیو کوردل برای داستان تصویری زیبایش تحت عنوان «گرگی در برف» تعلق گرفت.

از دیگر بخش‌های کتاب کودک سال کتابخانه ملی آمریکا می‌توان به جایزه «کورتا اسکات کینگ» اشاره کرد که به بهترین نویسنده آفریقایی-آمریکایی تعلق می‌گیرد. این جایزه امسال به رنه واتسون برای کتاب «وصل کردن تکه‌های من به هم» داده شد و اکوآ هولمز با کتاب تصویری «از روی شگفتی» به عنوان بهترین کتاب تصویری این بخش از جایزه «نیوبری» برگزیده شد.

جایزه «پورا بلپر» نیز که به بهترین کتاب کودک از آمریکای لاتین اهدا می‌شود، امسال به «دختر دل‌شکسته‌ خوش‌شانس» نوشته روث بِهار رسید. برنده بهترین کتاب تصویری آمریکای لاتین نیز  جوآنا مارتیز-نیل برای کتاب «شاهزاده و نخود فرنگی» شد.

از الوئیس گرینفیلد نیز که آثار متعددی در حوزه کودک نوشته برای دستاوردها و خدمتش تجلیل شد. گرینفیلد نویسنده آثار مشهوری چون «عزیزم، دوست دارم» و «در سرزمین کلمات» است. جایزه یا مدال «نیوبری» و «کالدِکوت» بیش از 80 سال قدمت دارد. پیش از این نویسندگانی چون ژاکلین وودسان و مادلین لانگلز برگزیده این جایزه بوده‌اند.
 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار