13996
۲۵ آذر ۱۳۹۵

لیلی رشیدی : هنرمندان تئاتر کودک با عشق کار می کنند

لیلی رشیدی معتقد است هنرمندان تئاتر کودک با عشق و علاقه فراوان کار می کنند.

به گزارش کودک پرس، لیلی رشیدی در مراسم جشنوارۀ بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان با بیان اینکه برگزاری جشنواره بسیار مهم است، اظهارکرد: برگزاری مداوم جشنواره قطعاً نتایج خوبی را برای همدان به همراه داشته است که یکی از آن ها افزایش سالن های تئاتر است.

وی افزود: نباید به دستاوردهای اندک این چنینی بسنده کرد و باید جای جای شهر همدان با این رویداد همراه باشند؛ به طوری که هنگام ورود به شهر حال و هوای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان حس شود که این امر همکاری همه جانبه مسئولان را می‌طلبد.

این بازیگر عرصه تئاتر و تلویزیون برگزاری ورکشاپ های تخصصی را در حاشیه جشنواره مفید دانست و بیان کرد: اطلاع رسانی کارگاه های تخصصی نمایشی باید برای هنرجویان و علاقه مندان به این رشته هنری به صورت گسترده باشد تا بتوانند از این فرصت جهت ارتقای دانش نمایشی خود بهره ببرند.

وی نسبت به الگوگیری نمایش کودک و نوجوان از برنامه های تلویزیونی انتقاد و تصریح کرد: بیشتر تئاترهای کودک و نوجوان همانند برنامه های تلویزیونی با همان حال و هوا طراحی می شود و بیشتر جنبه سرگرمی دارند در حالی که کودک و نوجوان جامعه امروز بسیار باهوش تر و با دغدغه های مخصوص هستند و باید محتوای نمایش های ما به این شیوه سوق داده شود.

رشیدی با اشاره به کم بودن مخاطب تئاتر کودک و نوجوان، ادامه داد: قرار نیست همه نمایش‌های کودک و نوجوان موزیکال و با طراحی رنگارنگ باشد، کودکان ما از کره ماه نیامده اند و باید قبول کنیم نسل امروز خوب می بیند و می فهمد و تماشای تئاتر بزرگسال از سوی بعضی از آنها گواه بر این مدعا است.

داور بخش نوجوان جشنواره بیست سوم با تأکید بر طراحی نمایش های کودک و نوجوان با استانداردهای روز، گفت: نمایش ها و محتواهای موجود در متن نمایش ها فاصله زیادی تا ذهن خلاق کودکان و نوجوانان نسل امروز دارد.

وی اساسی ترین مسئله در تئاتر کودک را داستان و محتوای نمایش دانست و تأکید کرد : علاوه بر محتوا، طراحی سالن های نمایش برای تئاتر کودک و نوجوان باید متناسب با سن آن ها باشد و تمام ساختار این اماکن با فکر و ذهن آن ها همخوانی داشته باشد.

رشیدی با بیان اینکه در بین کارهای این دوره از جشنواره نمایش‌های خوبی دیدم، اظهارکرد: نمایش خوب در یک سالن ایده آل با بازی بی نقص هنرمندان، نیازمند صرف هزینه و بودجه از سوی مسئولین کشور است و اگر آن ها خواهان وجود انسان های با فرهنگ در جامعه هستند باید برای این هنر هزینه کنند.

این بازیگر تئاتر خاطرنشان کرد: همه هنرمندان تئاتر کودک با عشق و علاقه فراوان کار می کنند؛ اما باید به آن ها بها و انگیزه کافی داده شود تا بتوانند در سایه این حمایت آثاری خوب و متنوع خلق کنند که امیدواریم با وجود برگزاری این جشنواره ها به این مهم برسیم.

منبع:خبرگزاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار