13988
۲۵ آذر ۱۳۹۵

۵۰ نویسنده مطرح کشوری در تبریز حضور می‌یابند

همزمان با هجدهمین جشنواره سراسری کتاب کودک و نوجوان ۵۰ نویسنده مطرح کشوری در تبریز حضور می‌یابند.

به گزارش کودک پرس ، نشست مطبوعاتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی با حضور مناف یحیی پور؛ معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور به مناسبت برگزاری هجدهمین جشنواره سراسری کتاب کودک و نوجوان در تبریز برگزار شد.

در این نشست معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: با توجه به پتانسل استان آذربایجان شرقی و صبغه فرهنگی، تاریخی این شهر مقرر گردید هجدهمین دوره جشنواره سراسری کتاب کودک و نوجوان در شهر تبریز برگزار شود.

مناف یحیی پور ادامه داد: کاروان نویسندگان با شرکت ۵۰ نفر نویسنده طی سه روز در تبریز حضور می‌یابند و در تمامی مراکز کانون استان حاضر می شوند و با کودکان و اعضای کانون دیدار خواهند کرد و به مسائل نویسندگان کودک و نوجوان پاسخ خواهند گفت.

وی هدف از این جشنواره را فعال کردن کودکان در حوزه کتابخوانی عنوان کرد و افزود: این جشنواره فرصتی ایجاد خواهد کرد تا گفتگو و نقد کتاب و همچنین بیان کودکان و نوجوانان تقویت گردد.

یحیی پور همچنین روبه رو شدن بی واسطه نویسندگان با مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان و شنیدن خواسته ها و نکته نظرات آنان را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد.

در ادامه این نشست، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی از برگزاری هجدهمین جشنواره سراسری کتاب کودک و نوجوان در۳۰ آذر تا ۲ دی‌ماه در تبریز خبر داد.

هادی یوسف‌زاده در نشست مطبوعاتی که به این مناسبت در محل کانون پرورشی استان ترتیب یافته بود، اظهار داشت: ۱۷ دوره قبلی جشنواره سراسری کتاب کودک و نوجوان همواره در پایتخت برگزار شده و برای اولین‌بار است که از پایتخت خارج می‌شود و در واقع اولین دیگری برای تبریز کسب کردیم.

وی افزود: روز ۳۰ آذر کاروان نویسندگان با شرکت ۵۰ نفر نویسنده در تبریز حضور می‌یابند و از لحظه ورود به مراکز کانون و مدارس سطح استان مراجعه می‌کنند؛ دیدار با معاون عمرانی استاندار و دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

یوسف‌زاده اذعان کرد: همچنین نشستی با اصحاب صنایع و کارآفرینان استان خواهیم داشت تا دغدغه‌ها و مطالبی که نیاز می‌دانند در کتب درج شود، پوشش دهیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: جشن شب یلدا را هم با حضور این نویسندگان در یک محفل صمیمی و دوستانه برگزار می‌کنیم و تلاش می‌ نماییم برای تبریز ۲۰۱۸ بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم و نویسندگان به ارائه موضوعات مربوط با این اتفاق در کتب خود بپردازند.

یوسف زاده اظهار کرد: اختتامیه جشنواره دو سالانه کتاب در ۹ گروه ۳۰ نفره روز پنج‌شنبه دوم دی‌ماه در تالار اندیشه با حضور نویسندگان و هنرمندان برگزار می‌شود.

این مسؤول در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای تجهیز بیمارستان‌های کودکان به کتابخانه گام برداشتیم و در هفته آینده بیمارستان کودکان بناب را به کتابخانه تجهیز خواهیم کرد.

یوسف‌زاده ابراز کرد: استان ما سال گذشته ۱۱۰ هزار جلد کتاب امانت داده بود و ۴ نفر از کتاب‌خوانان ما به عنوان کتاب‌خوان برتر برگزیده شدند.

وی با بیان اینکه سرانه مطالعه بین کودکان آذربایجان‌شرقی از بزرگسالان بیشتر است، افزود: برای ایجاد و راه‌اندازی سینمای کودک و نوجوان با سازمان‌های ذیربط هماهنگی شده و در حال حاضر فیلم فرار از اردو در اکران قرار دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار