موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
139276
۲۱ بهمن ۱۳۹۶

تعداد نویسندگان کودک و نوجوان قبل از انقلاب انگشت‌شمار بود

نویسنده کتاب نخل‌های بی‌سر به مقایسه وضعیت ادبیات ایران در قبل و بعد از انقلاب پرداخت و گفت: سیر تکاملی ادبیات کودک و نوجوان پس از انقلاب و تعداد بی‌شمار نویسندگان در این حوزه چشم‌گیر است در حالی که قبل از انقلاب تعداد این نویسندگان انگشت‌شمار بود.

به گزارش کودک پرس ، در حاشیه برگزاری یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب در استان ایلام، کارگاه ادبی نگاهی به ادبیات معاصر برگزار شد که در این کارگاه ادبی قاسمعلی فراست اظهار داشت: رمان نویسی بیشترین تاثیر را در بین آثار ادبی بر افکار و رفتار مردم می‌گذارد.

نویسنده کتاب نخل‌های بی‌سر به مقایسه وضعیت ادبیات ایران در قبل و بعد از انقلاب پرداخت و گفت: سیر تکاملی ادبیات کودک و نوجوان پس از انقلاب و تعداد بی‌شمار نویسندگان در این حوزه در حالی که قبل از انقلاب تعداد این نویسندگان انگشت‌شمار بود، دستیابی به ژانر تخصصی بنام ادبیات کودک و نوجوان از دیگر بخش‌های ادبی که فقط کشورهای اندکی با رتبه ادبی اول، ادبیات کودک و نوجوان دارند.

وی بیان کرد: افزایش تعداد سوژه ها مانند انقلاب، جنگ، نگاه نو به جایگاه زنان پس از انقلاب،افزایش تعداد نویسندگان که قبلا قابل‌شمارش و الان بی‌شمار هستند، افزایش تعداد کتب وآثار ادبی، تغییر نوع مطالعه و افزایش خوانندگان آثار ادبی از طریق فضای مجازی و تکنولوژی‌های جدیداز بهبود اوضاع ادبیات کشور پس از انقلاب است.

خالق کتاب روایتی دیگر در پایان صحبت ها به سؤالات حضار پاسخ و تصریح کرد: از سؤالات مهم در این جلسه می توان به پرسش درمورد علت علاقه مردم به آثار ترجمه و عدم از استقبال از ایرانی خوانی، سکوت نویسندگان در مقابل تحریف تاریخ و عدم ورود به سوژه‌های تاریخی گذشته ایران در مبحث رمان نویسی، علت عدم ترجمه آثار ایرانی به زبان های دیگر، علت سفارش دادن موضوعات دوران جنگ به نویسندگان علی رقم میل آن‌ها درحالی‌که نویسندگان دیگر ملت ها با اشتیاق موضوعات جنگ جهانی را به قلم می‌کشند، تکلیف نویسندگان در صورتی که حکومت‌ها موضوعات را بر آنها تحمیل کنند اشاره نمود.

فراست در پایان صحبت های خود اذعان داشتند: نویسنده باید به خود و اعتماد مردم پایبند باشد و با اشاره به جمله معروف جلال آل احمد”نانم را میفروشم اما قلمم را نه! ” از همه نویسندگان و افراد صاحب قلم خواستند که جز حقیقت چیزی را ننویسند.

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار