13911
۲۴ آذر ۱۳۹۵

شناسایی ۲۰۰ کودک مبتلا به مشکل اختلال رشد در راز و جرگلان

مدیر کمیته امداد شهرستان راز و جرگلان از شناسایی 200 کودک مبتلا به اختلال رشد در این منطقه خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان خراسان‌شمالی، عباس صادقی  با اشاره به اجرای طرح حمایت از سلامت جسمی کودکان کمتر از شش سال، اظهارکرد: در قالب این طرح، هم اکنون ۲۰۰ کودک مبتلا به مشکل اختلال رشد در این شهرستان شناسایی شده اند که کمیته امداد برای سبد غذایی این کودکان امسال حدود 260 میلیون ریال هزینه کرده است.

وی ادامه داد: امسال در قالب موسسات کاریابی نیز شش نفر از مددجویان در شرکت‌های مختلف معرفی و مشغول به کار شده‌اند که در همین رابطه ۱۰۰درصد حق بیمه سهم کارفرما در سال اول و ۵۰ درصد حق بیمه در سال دوم پرداخت شده است.

صادقی افزود: هم اکنون حدود دو هزار و ۸۰۰ خانواده نیازمند در شهرستان محروم راز و جرگلان تحت حمایت‌های دائم کمیته امداد قرار دارند که در طول سال از خدمات مختلف این نهاد بهر مند می‌شوند.

وی یادآورشد: اولین رویکرد حوزه اشتغال ایجاد فرصت‌های شغلی است که به صورت مداوم به آن پرداخته می‌شود.

صادقی هدف حوزه اشتغال را ترویج فرهنگ کار، تلاش، روحیه خودباوری و خوداتکایی و کمک به استقلال مالی خانواده‌های تحت حمایت بیان کرد، افزود: این حوزه، رویکردهای اشتغال در محورهایی مانند ایجاد فرصت شغلی را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه در هشت ماه نخست امسال ۷۳ فرصت شغلی با اعتباری بیش از 10میلیارد ریال برای مددجویان این ناحیه ایجاد شده است، افزود: شغل‌های ایجاد شده در قالب گروه‌های شغلی کشاورزی، دامپروری و از جمله  صنایع دستی و خدمات است.

وی بابیان اینکه ۵۷۴یتیم این شهرستان تحت  حمایت این نهاد قرار دارند، ادامه داد: ۵۴۳ نفر از این ایتام توسط یک هزار و ۵۸۰حامی پشتیبانی می‌شوند، این رقم حاکی از این است که به‌ازای هر یتیم سه حامی در این شهرستان وجود دارد.

منبع:خبرگزاری ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار