13897
۲۳ آذر ۱۳۹۵

یونیسف درباره سوء تغذیه کودکان یمنی هشدار داد

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) درباره سوءتغذیه حدود دو میلیون و 200 هزار کودک یمنی هشدار داد و بر رسیدگی فوری به وضعیت آنها تأکید کرد.

به گزارش کودک پرس به نقل تارنمای سازمان ملل متحد، دست کم 462 هزار کودک یمنی از سوء تغذیه خیلی شدید (SAM) رنج می برند که به طرز دردناکی افزایش 200 درصدی را از سال 2014 به خود دیده است.
این در حالیست که یک میلیون و 700 هزار کودک دیگر یمنی از سوء تغذیه نسبی رنج می برند.
بدترین وضعیت سوء تغذیه کودکان در استانهای حدیده، سعدا، طائز و لاهج مشاهده می شود؛ در ضمن بیشترین تعداد کودکان با سوء تغذیه خیلی شدید در پنج استان بالا می باشد.
وضعیت کودکان در استان سعدا از سایر استانها وخیم تر است با توجه به اینکه در بعضی مناطق هشت کودک از 10 کودک یمنی با سوء تغذیه حاد روبرو هستند.

حتی قبل از حمله عربستان به یمن در ماه مارس 2015 این کشور با فقر گسترده، نا امنی غذایی و وضعیت نامطلوب بهداشتی دست به گریبان بوده است.
کمتر از یک سوم مردم یمن به پزشک و دارو دسترسی دارند و کمتر از نصف امکانات بهداشتی قابل استفاده هستند و کارکنان بخش بهداشت ماه ها است که حقوق خود را دریافت نکرده اند.
براساس این گزارش ، هر 10 دقیقه یک کودک یمنی به علت بیماری های قابل درمان مانند اسهال، سوءتغذیه و عفونت مجاری تنفسی می میرد.

در سال 2016 ، یونیسف از درمان 215 هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه خیلی شدید در یمن حمایت و مکمل های غذایی برای چهار میلیون کودک زیر پنج سال برای بالا بردن سطح ایمنی جسمانی آنها ارسال کرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار