موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/فرهنگ و رسانه
13894
۲۳ آذر ۱۳۹۵

حاشيه های افتتاحیه بیست و سومین جشنواره تئاتر كودك و نوجوان

آيين افتتاحيه بيست و سومین جشنواره تئاتر كودك و نوجوان در همدان در حالي برگزار شد كه داراي حاشيه‎هاي جالبي بود.

به گزارش کودک پرس، آیین بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با تلاوت قرآن توسط یک نوجوان آغاز شد، برنامه با طنین سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در فضای سالن پی گرفته شد که بعد از آن کودکانی با لباس‌های سنتی نقالی آغاز جشنواره بیست و سوم را جشن گرفتند.

نقالان کوچک همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین را بسیار هنرمندانه به میهمانان حاضر در جشنواره معرفی کردند؛ بعد از آن حمیدرضا رضایی مجری کودک و نوجوان همدان در یک فضای شاد وارد سالن شد به طوری که با ورود این مجری نشاط بچه‌ها در سالن دوچندان شد.

به همراه خوشامدگویی «عمو حمید» مترجم نیز بر روی سن حاضر شد و این متن خوشامدگویی را برای میهمانان خارجی ترجمه کرد؛ پس از دعوت مجری، فاضل عبادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ضمن تبریک هفته وحدت ابراز امیدواری کرد نمایش‌های جشنواره بتواند لحظات خوبی را برای کودکان و نوجوانان رقم بزند.

در ادامه پیام وزیر ارشاد توسط مدیرکل ارشاد همدان قرائت شد و با حضور مجدد مجری، نورافشانی انجام شد؛ سخنرانی مدیرکل هنرهای نمایشی کشور ضمن قدردانی از حضور احترام برومند همسر مرحوم رشیدی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم جشنواره بیست و سوم را به نحو بسیار مطلوبی برگزار کنیم.

سپس کرمی دبیر جشنواره به روی سن رفت و سخنرانی کرد؛ در ادامه عروسک «مبارک» با چند کودک برنامه نمایشی را اجرا کردند که علاوه بر کودکان و بزرگسالان مدیران نیز لبخند به لب با نمایش همراهی می‌کردند.

الهی‌تبار سخنران بعدی مراسم بود که ابراز امیدواری کرد در جشنواره بیست و چهارم نیز همدانی‌ها شاهد حضور مجدد میهمانان در جشنواره باشند.

رضا فیاضی هنرمند پیشکسوت تئاتر و سینما نیز دقایقی روی سن حاضر شد و با میهمانان جشنواره و مردم همدان سخن گفت؛ او ضمن تقدیر از هنرمندان و مردم برای استقبال از این جشنواره، به زبان انگلیسی و عربی به مهمانان خارجی تبریک و خوشامد گفت.

این هنرمند پیشکسوت تئاتر یادآور شد: سال‌های دور در نخستین دوره‌های برگزاری جشنواره‌ تئاتر کودک و نوجوان (امید)، شهر همدان از شور و شوقی چون گوله آتش برخوردار بود و مردم با اشتیاق می‌آمدند و تمام شهر پر از تبلیغات بود.

فیاضی با تأکید بر اینکه این روزها نیز جشنواره تب و تاب زیادی در همدان دارد، بیان کرد: به یاد آن سال‌ها که به همدان آمدم و شعری به نام «بازیگر» خواندم، خیلی دلم می‌خواهد آن شعر را دوباره در این جمع بخوانم… که البته شعر دلخواهش را برای حضار نیز خواند.

اجرای نمایش عروسکی شاد و موزیکال همراه با رقص محلی از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاحیه بود که بسیار مود توجه حاضران قرار گرفت؛ اما عموقناد که از ابتدای مراسم قول حضور وی از سوی مجری برنامه داده شده بود، روی سن حاضر شد و ضمن قدردانی از همدان برای برگزاری جشواره تئاتر کودک و نوجوان اظهار کرد: جشنواره تئاتر متولد همدان است و هر سال به روزهای اوج خود نزدیک می‌شود.

مجید قناد ضمن تبریک ویژه برای افزودن بخش خردسال به جشنواره یادآور شد: این بخش از محورهای مغفول مانده جشنواره تئاتر بود که اضافه شده و هنرمندان نیز در این زمینه بسیار خوب عمل کرده‌اند.

وی ضمن تقدیر از یاد مرحوم رشیدی در این مراسم بیان کرد: اینکه تلاوت قرآن را یک نوجوان بر عهده داشت بسیار زیبا و جالب بود و این مسئله نشان داد که جشنواره تئاتر  از آن کودکان و نوجوانان است.

مجری کودک و نوجوان کشور با ابراز خرسندی از اینکه به عنوان داور بخش خردسال در جشنواره حضور دارد، گفت: امیدواریم روز به روز شاهد پویایی تئاتر کودک و نوجوان باشیم.

آنچه در این مراسم مشهود بود، سخنرانی‌های زیادی بود که در برنامه گنجانده شده بود و این مسئله علاوه بر بزرگسالان، کودکان را نیز ناراضی نشان داد، با وجود اینکه کارت دعوت حضور در افتتاحیه توزیع شده بود اما حضور برای عموم مردم آزاد اعلام شد که با این وجود تنها صندلی‌های چیده شده در مراسم پر شد و شاهد ازدحام مردم چون سال‌های گذشته نبودیم.

یاد مرحوم رشیدی در این مراسم بسیار مورد تکریم قرار گرفت و برای همین امر بارها همسر او، خانم احترام برومند از سوی حضار و مسؤولان مورد تجلیل و تکریم قرار گرفت.

در این مراسم جای استاندار همدان خالی بود که با توجه به اهتمام و تأکید استاندار در برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ـ هنری و بازگرداندن جشنواره فیلم به همدان، انتظار می‌رفت به عنوان مدیر ارشد استان در آیین افتتاح این رویداد فرهنگی حضور یابد.

انتهای پیام/

منبع: پایگاه خبریی تحلیلی نافع

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار