138534
۱۷ بهمن ۱۳۹۶
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی:

۸۰ هزار کودک خراسانی مورد غربالگری شنوایی قرار گرفتند

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۸۰ هزار کودک خراسانی در طرح غربالگری شنوایی مورد سنجش قرار گرفته‌اند.

به گزارش کودک پرس ، مسعود هنر بخش امروز در مراسم آغاز به کار طرح شنوایی سنجی در سبزوار با بیان اینکه این طرح از ابتدای سال تاکنون توانسته بیش از 80هزار کودک خراسانی را مورد سنجش قرار دهد، اظهارداشت: تاکنون 84 درصد از کودکان و نوزادان که از ابتدای سال تاکنون متولد شدند مورد ارزیابی شنوایی قرار گرفته اند.

 

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اینکه غربالگری شنوایی اقدامی در حوزه پیشگیری از بیماری ها و جلوگیری از افزایش افراد ناشنوا در جامعه است، ادامه داد: برای جلوگیری از هزینه های اضافی در حوزه درمان نیازمند تخصیص اعتبار به طرح های پیشگیری و غربالگری هستیم که به این منظور در سال جاری اعتباری معادل هشت میلیارد ریال به استان خراسان رضوی در حوزه غربالگری شنوایی اختصاص یافته است.

 

وی در این مراسم با اشاره به اینکه اعتبای که سال گذشته به این امر در استان اختصاص یافت 12 میلیارد ریال بود، ادامه داد: با اعتباری که سال گذشته به استان آمد دستگاه های شنوایی سنجی برای تمام مراکز غربالگری خریداری و تحویل آنها شده است.

 

هنر بخش با بیان اینکه از ابتدای آغاز طرح در 12 سال گذشته تاکنون دو هزار و 446 نوزاد و کودک مشکوک به اختلال شنوایی شناسایی شده اند، تصریح کرد: با شناسایی این افراد اقدامات بعدی برای بررسی بیشتر در مورد اختلال و دستورات درمانی آغاز می شود.

 

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی به رویکرد پیشگیری در بهزیستی اشاره و بیان کرد: علاوه بر غربالگریهای شنوایی، بینایی و ژنتیک در سال آتی طرح غربالگری زوجهای در معرض آسیب نیز اجرا می شود.

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار